اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه:

بازنگری در تربیت فرزندان ضروری است

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه گفت: برخی والدین به وظایف خود آشنا نیستند و رفتارشان در تربیت فرزندان اشتباه است.

بازنگری در تربیت فرزندان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، دکتر احمد طهماسبی امروز در گفتمان دینی شهرستان آبیک با عنوان "وظایف والدین نسبت به فرزندان" که در این شهر برگزار شد، اظهار کرد: گرچه تربیت، کاری سخت و مشکل است ولی والدین باید با آشنا شدن به وظایف خود به ویژه هماهنگی در تربیت، داشتن رفتار مناسب در تربیت، تربیت صحیح و دینی و آرامش در خانه برای تربیت درست و منطقی فرزندان گام‌های مؤثری بردارند.

وی افزود: تربیت دینی فرزندان با نهادینه کردن نماز، حجاب و اخلاق تحقق می‌یابد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد، والدین باید بدانند که باید در تربیت دختر و پسر تفاوت قائل شوند و در زمینه محبت به نفع دختر عمل کنند چرا که دختران جسم و روحی ظریف‌تر، لطیف‌تر، حساس‌تر و شکننده‌تر دارند.

طهماسبی ادامه داد: برخی از والدین یا نمی‌توانند محبت کنند یا کم و زیاد محبت می‌کنند و یا به طور مساوی بین فرزندان محبت می‌کنند که درست نیست.

وی خاطر نشان کرد: عدم ارضای مهر و محبت از سوی والدین دلیل اصلی برقراری ارتباط  دختران با جنس مخالف است.

این استاد دانشگاه اذعان کرد: والدین باید به این امر توجه داشته باشند که فرزندان امانت‌های خدا در دستشان هستند و در دنیا،قبر و قیامت همراه آنان هستند که می‌طلبد هم به ظاهر و هم به باطن آنها توجه ویژه داشت.

طهماسبی یادآور شد: فرزندان فقط به خوراک و پوشاک نیاز ندارند بلکه به محبت، توجه و سخنان دلنشین و محبت‌آمیز والدین نیازمند هستند.

وی ادامه داد: اگر والدین وظایف و حقوق خود را در حق فرزندان رعایت کنند در ارتباط با فرزندان دچار مشکل نمی‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک نیز در این مراسم اظهار کرد: اگر بخواهیم خانواده و جامعه سالم داشته باشیم باید دستورات قرآن کریم و اهل بیت (ع)را در زندگی پیاده کنیم.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی افزود: والدین باید با مراکز فرهنگی و مذهبی در ارتباط باشند و از برنامه‌ها، کتاب‌ها و سی‌دی‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول