اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ضرب‌الاجل وزیر راه کارساز شد

پایان عملیات اجرایی باند نخست کنارگذر غربی تبریز پس از 10 سال

خبرگزاری فارس: رویایی که بعد از 10 سال با تعیین ضرب‌الاجل وزیر راه به حقیقت پیوست و باند اول کنارگذر غربی تبریز به طول 15 کیلومتر به راه و ترابری آذربایجان شرقی تحویل داده شد.

پایان عملیات اجرایی باند نخست کنارگذر غربی تبریز پس از 10 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کلانشهر تبریز تنها کلانشهری است که ماشین‌های سنگین برای رسیدن و پیوستن به آزادراه باید داخل شهر شده و پس از طی مسافتی در آن برای رسیدن به آزادراه و راه‌های شهرهای دیگر از آن خارج شد که این امر ترافیک سنگین، تصادفات جرحی و فوتی را در پی داشته است.

به گفته مسئولان، جاده "سنتو"  که در حال حاضر نقش یک کنارگذر اما در داخل شهر و واحدهای مسکونی را دارد ماشین‌های سنگین و کامیون از آن عبور می‌کنند.

جاده سنتو به گفته مسئولان در آمار کشته‌های تصادفات خیابان‌های تبریز مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

کنارگذر غربی تبریز با 15 کیلومتر طول از جمله طرح‌هایی است که تکمیل آن به برطرف شدن معضل بزرگ ترافیک این کلانشهر کمک بسیار خواهد کرد، اما پس از گذشت 10 سال هنوز به اتمام نرسیده و چشم در افق تصمیم مسئولان دارد و به آرزوی دیرینه مردم تبریز تبدیل شده تا با افتتاح آن ماشین‌های سنگین و کامیون وارد شهر تبریز نشود.

باند اول کنارگذر غربی تبریز آماده افتتاح شد

اورجعلی علیزاده مدیرکل راه و ترابری آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: باند اول این بزرگراه هفته گذشته به راه و ترابری استان تحویل داده شده و مراحل اجرای و اداری آن جهت افتتاح در حال انجام است.

وی افزود: از جمله کمیسیون ایمنی که یکی از موارد ضروری در بحث راهسازی است، کار خود را با تایید موارد ایمنی این بزرگراه به اتمام رسانده و به زودی زمان دقیقی بهره‌برداری از این باند مشخص می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید خود از کنارگذر غربی تبریز برای افتتاح باند اول این بزرگراه برای پیمانکار ضرب‌الاجل تعیین کرده و عنوان داشته بود در صورت تاخیر در روند اجرایی آن، اجرای پروژه به پیمانکار دیگری واگذار شود.

علی نیکزاد در این بازدید همچنین از تصمیم وزارت راه و ترابری برای تامین اعتبار 11 کیلومتر اصلی و هم چهار کیلومتر انشعابی آن به منظور افتتاح تا خرداد سال 91 نیز خبر داده است.

کنارگذر غربی تبریز به‌عنوان محور مواصلاتی محدوده شمال‌غرب تبریز به جنوب غرب شهر طراحی شده و از طریق این بزرگراه، جاده تبریز ـ‌ آذرشهر به جاده تبریز ـ مرند متصل و از بار ترافیکی بزرگراه ملت و کارگر (جاده سنتو) به طور قابل ملاحظه‌‌ای می‌کاهد.

این بزرگراه از سه راهی مایان آغاز و تا پل شبدری ورودی غربی بزرگراه شهید کسایی ادامه می‌یابد و از طرفی به کنارگذر جنوبی تبریز و اتوبان کسایی متصل و از این طریق سبب خروج اتوبان شهید کسایی از بن‌‌بست شده و از طریق پل در حال احداث کنارگذر جنوبی به بزرگراه غربی تبریز متصل می‌شود.

بزرگراه غربی تبریز به طول 15 کیلومتر و عرض 32 متر در دو باند مجزا احداث شده و در طول این بزرگراه هفت پل روگذر در تقاطع های سه راهی مایان با جاده مرند، آخر خیابان قراملک، تقاطع موتوژن، تقاطع خطوط ریلی مربوط به راه آهن، تقاطع ایستگاه راه‌آهن تبریز، تقاطع امتداد خیابان فلزکاران رسالت و تقاطع پل اتصالی بزرگراه غربی تبریز به بزرگراه کسایی تبریز (کنارگذر جنوبی) احداث شده است.

از دیگر خصوصیات بارز این بزرگراه خارج کردن تبریز از عدم امکان توسعه غربی شهر به علت قرار گرفتن ایستگاه راه‌آهن در غرب شهر است که راه‌آهن تبریز جلوگیر توسعه شهر از سمت غربی بود و با احداث این بزرگراه که از پشت راه‌آهن تبریز می‌گذرد توسعه شهر را از سمت غربی تبریز ممکن می‌سازد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول