اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ساعاتی پس از همه‌پرسی قانون اساسی

شورای مخالفان خارج‌نشین بشار اسد از شدت اختلاف دو تکه شد

خبرگزاری فارس: شورای مخالفان سوریه موسوم به شورای ملی از شدت اختلافات دو دسته شد و سرانجام اختلافات چندین ماهه به جدایی چندین نفر از سران بارز آن انجامید.

شورای مخالفان خارج‌نشین بشار اسد از شدت اختلاف دو تکه شد

به گزارش فارس، تنها ساعاتی پس از حضور گسترده مردم سوریه در بیشتر استان‌های این کشور در همه‌پرسی قانون اساسی، منابع خبری از تشدید اختلافات مخالفان خارج‌نشین سوریه خبر دادند.

شورای مخالفان خارج‌نشین سوریه موسوم به شورای ملی سوریه که تابستان گذشته با حمایت آمریکا در ترکیه تشکیل شد، سرانجام دو دسته شد و اعضای بارزی از آن جدا شدند.

به گزارش راشا تودی، دیروز 26 فوریه همزمان با همه‌پرسی قانون اساسی سوریه اعضای بارزی از شورای ملی سوریه از این شورا جدا شدند تا «گروه کار ملی سوریه» را تشکیل بدهند.

این اختلافات جدای از اختلافات شدید مخالفان داخلی سوریه با مخالفان خارجی است که هیچ‌گاه به توافق و اتحاد نرسیدند.

بنا بر این گزارش، این گروه جدید،‌ که دست‌کم 20 عضو دارد، به ریاست هیثم مالح معارض سرشناس سوریه است که از شورای ملی به ریاست برهان غلیون جدا شد و پس از آن افرادی مانند کمال اللبوانی، کسی که ۶ سال در حبس بوده است و همچنین کاترین التللی وکیل حوزه حقوق بشر و فوزا تللو که با شبه‌نظامیان ارتش آزاد سوریه ارتباط داشت و همچنین ولید البنی که مسئول سیاست خارجی شورای ملی سوریه بود، جدا شدند.

در بیانیه‌ای که «گروه کار ملی سوریه» منتشر کرد آمده است: از زمان تشکیل شورای ملی سوریه چندین ماه طولانی و دشوار بر سوریه گذشت... بدون نتیجه راضی کننده‌ای و بدون اینکه بتواند حتی دفاتر اجرایی خود را فعال کند یا خواسته‌های انقلابیون داخل [سوریه] را برآورده کند.

گروه کار ملی افزود: دیگر روشن شد برای ما که راهی که رفتیم بی‌فایده است برای همین تصمیم گرفتیم که گروه کاری ملی با هدف تقویت تلاش‌های ملی که هدفش سرنگون کردن نظام سوریه با هر وسیله ممکن از جمله حمایت از ارتش آزاد است.

این معارضان خارج‌نشین سوریه در حالی از تقویت حملات مسلحانه به کشور خود سخن می‌گویند که عربستان سعودی در نشست اخیر تونس علیه سوریه موسوم به کنفرانس دوستان سوریه، تاکید کرد که ایده تجهیز مخالفان سوریه به سلاح ایده‌ای عالی است و کشورش از این کار حمایت می‌کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول