اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیمای مرکز کرمان صورت گرفت

تولید مستند "تصویر زندگی با تقویم چوپانی"

خبرگزاری فارس: فیلم مستند "تصویر زندگی با تقویم چوپانی و ساعت ستاره‌ای" در سیمای مرکز کرمان تولید شد.

تولید مستند "تصویر زندگی با تقویم چوپانی"

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز کرمان، "تقویم چوپانی" عنوان مستندی 47 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مجید فدایی و کارگردانی بهارک شاهرخی تولید سیمای مرکز کرمان است. 

در این مستند به چگونگی زندگی مردی از مناطق استان از جمله لاله‌زار بردسیر با استفاده از ستارگان و کواکب به تصویر کشیده شده است.

در قدیم ایرانیان از روی حرکت ستارگان و تقسیم‌بندی‌های آنان، اوقات شرعی و هنگام کاشت محصولات کشاورزی را می‌یافتند و عیسی‌بن‌ماهان ماهانی ساعت ستاره‌ای را برای نخستین بار اختراع کرده که دقت و صحت آن بعد از گذشت سال‌ها مورد تأیید کارشناسان زبده و اساتید برجسته این علم بوده است.

بعد از گذشت یک هزار سال در لاله‌زار بردسیر عشایر و دهقانان براساس همان سنت قدیمی و از روی ‌ستارگان و کواکب به کشاورزی پرداخته و اوقات شرعی را تشخیص می‌دهند.

پیش تولید این مستند اردیبهشت 90 آغاز و هم اکنون آماده پخش است.

بنابراین گزارش، واحد فرستنده‌های رادیویی کرمان در مانیتورینگ ایستگاه‌های رادیویی کشور که توسط اداره کل فرستنده‌های رادیویی انجام می‌شود، رتبه اول را کسب کردند.

فرستنده شبکه سراسری صدا با فرکانس 1224 کیلو هرتز با درصد مدولاسیون 99.44 ایستگاه پرقدرت رادیویی کرمان رتبه اول را کسب کرده‌اند، بی‌تردید این مهم در سایه الطاف الهی و تلاش و کوشش همکاران آن مجموعه دست یافتنی شده است.

انتهای پیام/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول