اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

از حذف تا احیاء امور تربیتی در مدارس/ سعدالله نصیری:

افزایش چشمگیر اردوهای راهیان نور/بودجه پرورشی کافی نیست

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به افزایش چشمگیر اردوهای راهیان نور گفت: ارائه گزارش از فعالیت‌های پرورشی نشان می‌دهد که اقدامات مناسبی انجام شده است.

افزایش چشمگیر اردوهای راهیان نور/بودجه پرورشی کافی نیست

سعد‌الله نصیری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» فعالیت‌های معاون سابق پرورشی وزیر آموزش و پرورش را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: بر اساس آنچه در قانون‌ آمده، معاونت پرورشی آموزش و پرورش احیا شده و فعالیت‌های مناسبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مشکلی که در معاونت پرورشی آموزش و پرورش وجود دارد، میزان بودجه‌ای بوده که برای آن تخصیص یافته است زیرا این میزان بودجه برای انجام فعالیت‌هایی بیشتر‌ از آنچه در حال حاضر اجرا می‌شود، کافی نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: بحث پرورشی، موضوع بسیار گسترده و وسیعی است که می‌توان با افزایش میزان بودجه و امکاناتی که در این زمینه صرف می‌شود، فعالیت‌های بیشتری را انجام داد.

*افزایش اردوهای راهیان نور چشمگیر است

این نماینده مجلس، افزایش آمار بازدیدکنندگان از مناطق جنگی با عنوان راهیان نور را بسیار چشمگیر دانست و این امر را رضایت بخش‌خواند و افزود: ارائه گزارش فعالیت‌هایی در زمینه قرآنی، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف و برگزاری اردوها‌ی فرهنگی منظم در اردوگاه‌های کشور به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اعضای این کمیسون را قانع کرده که در این زمینه فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته است.

وی در ادامه عنوان کرد: گرچه انتظار از معاونت پرورشی بیش از این است ولی در حقیقت توقع در موضوعی خاص باید متناسب با بودجه‌ای باشد که به آن امر اختصاص یافته است.

نصیری، فعالت‌هایی که می‌توان در زمینه امور پرورشی در وزارت آموزش و پرورش انجام داد را بسیار زیاد دانست و تصریح کرد: با میزان امکانات مالی، زیرساخت‌های لازم، بودجه و اعتباراتی که به این امر اختصاص یافته است، می‌توان همین‌ میزان فعالیت‌هایی که تا به ‌حال در این زمینه صورت گرفته است را انجام داد.

*انتظار افزایش فعالیت‌ معاونت پرورشی در قبال افزایش بودجه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: امیدواریم در بودجه سال 91 اعتبارات بیشتری به امور پرورشی آموزش و پرورش اختصاص یابد تا در مقابل آن، انتظار افزایش فعالیت‌های معاونت پرورشی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیشترین تأکید در حوزه پرورشی باید در زمینه ارزش‌های اسلامی و نگرش علمی به مسئله حجاب و عفاف باشد، اضافه کرد: تحول بنیادین آموزش و پرورش، مواردی از قبیل تقویت ارزش‌های اسلامی و آشنا کردن دانش‌آموزان با آرمان‌های امام خمینی (ره) را نیز در حوزه پرورشی پیش بینی کرده است همچنین در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش مواردی در نظر گرفته شده است که باید طبق برنامه پیش برود.

نصیری تأکید کرد: انتظار می‌رود معاون جدید پرورشی وزیر آموزش و پرورش در ادامه مسیر معاون سابق پرورشی این وزراتخانه ،برنامه‌ها و سیاست‌هایی که در سند راهبردی و تحول آموزش و پرورش آْمده است را در حد اعتبارات و امکانات اجرا کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول