اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره اعلام کرد‌

ظرفیت بالای حوزه خلیج فارس برای استخراج گاز

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره از ظرفیت بالای حوزه خلیج فارس، به ویژه در مناطق سیری و قشم برای استخراج گاز و تولید 12 هزار مگاوات برق در این جزایر خبر داد.

ظرفیت بالای حوزه خلیج فارس برای استخراج گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، محمود زیرکچیان‌زاده در این ‌ارتباط‌ گفت: شرکت نفت فلات قاره ایران آماده است کار توسعه میدان‌های گازی را برای تولید برق به پیمانکاران داخلی واگذار کند.

وی همچنین از امضای قرارداد توسعه فروز B به عنوان دومین گام این شرکت برای رسیدن به اهداف خود در خلیج فارس یاد کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین هدف طرح توسعه میدان گازی فروز B تکمیل زنجیره ارزش و تبدیل گاز به برق است.

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره ایران نوع این قرارداد را بیع ‌متقابل خواند و بیان داشت: میزان گاز درجای این میدان حداقل 28 تریلیون فوت مکعب، میزان ذخیره گاز آن 18 تریلیون فوت مکعب و ذخیره کاندنسیت آن نیز 180 میلیون بشکه است.

به گفته زیرکچیان‌زاده سقف تولید گاز در فاز نخست این میدان یک میلیارد فوت مکعب در روز، تولید کاندنسیت نزدیک به 10 هزار بشکه در روز، تولید مایعات گازی یک میلیون و 490 هزار تن در سال و گوگرد 466 تن در روز است.

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به استقرار دو سکوی دریایی در عمیق‌ترین آب‌های خلیج فارس برای استخراج گاز از این میدان تصریح کرد: 12 حلقه چاه تولیدی در محل این میدان حفاری و برای انتقال گاز به قشم نیز 160 کیلومتر خط لوله 32 اینچ ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه گاز میدان گازی فروز بی دو برابر فازهای پارس جنوبی ترش است، ادامه داد: برای استخراج گوگرد گاز این میدان نیز تاسیسات مربوط به فرآورش گاز را احداث خواهیم کرد.

زیرکچیان‌زاده یادآور شد: با حفاری و لرزه‌نگاری سه بعدی به میزان 400 تا 500 کیلومتر تا چند ماه آینده، نقشه جامع توسعه این میدان برای فاز دوم نیز نهایی می‌شود.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول