اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی:

50 هزار زن بی‌سرپرست زیر پوشش بهزیستی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی گفت: بهزیستی هم‌اکنون 50 هزار زن بی‌سرپرست در خانواده بزرگ بهزیستی عضویت دارند.

50 هزار زن بی‌سرپرست زیر پوشش بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد همایون هاشمی صبح امروز در گردهمایی معاونان سازمان بهزیستی کشور در یزد با اشاره به اینکه کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های بهزیستی است، اظهار داشت: این امر با تقویت اورژانس اجتماعی امکان‌پذیر خواهد بود زیرا از این طریق می‌توان با هزینه کم از آسیب پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت بهزیستی در بخش اجتماعی مداخله‌ای است، خاطرنشان کرد: بهزیستی از طریق اورژانس اجتماعی تلاش دارد فاصله بزه تا دادگاه را کم کند، در بخش توان‌بخشی نیز توانمندسازی اصلی‌ترین و محوری‌ترین راه است و همه مباحث علمی و مبانی دینی ما نیز همین را بیان می‌کند.

وی، گسترش گروه‌های اجتماع‌محور در محلات را از دیگر برنامه‌های بهزیستی اعلام کرد و یادآور شد: با گسترش گروه‌های اجتماع‌محور در محلات، این گروه‌ها به عنوان تسهیل‌گران بهزیستی ایفای نقش می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به 52 وظیفه و ارائه 120 خدمت تخصصی در بهزیستی ادامه داد: بهزیستی با برخورداری از 20 هزار مرکز غیردولتی یک دستگاه شبکه‌محور است، از آنجا که  محصول نهایی بهزیستی انسان‌ها هستند، خط تولید آن تعطیل‌بردار نیست و در صورت بروز تعطیلی در آن با افزایش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه مواجه خواهیم شد.

هاشمی با بیان اینکه بهزیستی در گذشته یک دستگاه حمایتی بود گفت: امروز این مفهوم در حال عوض شدن است و بهزیستی به یک نهاد تخصصی و محوری تبدیل شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کار در بهزیستی را تیمی دانست و گفت: در این کار تیمی همه نقش دارند و همه نقش اول هستند.

وی با اشاره به ساخت موفق قریب 20 هزار واحد مسکونی برای معلولان و مددجویان بهزیستی عنوان کرد: این در حالی است که بهزیستی یک دستگاه غیر تخصصی در امر مسکن است.

هاشمی هم‌چنین از توانمندسازی بیش از 50 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: سال آینده نیز توانمندسازی در رأس فعالیت‌های بهزیستی قرار دارد، سال 91 برای بهزیستی سال خروج از چرخه خدمات مستقیم است و توجه بهزیستی بر روی خدمات تخصصی و آگاه‌سازی عمومی است.

گردهمایی معاونان پشتیبانی، منابع انسانی و ذی‌حسابان سازمان بهزیستی استان‌های کشور به مدت دو روز در قالب کارگروه‌های آموزشی در یزد دایر است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول