اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی خبر داد

رشد جهشی فعالیت‌های قرآنی در کشور

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی از افزایش چندین برابر رشد جهشی فعالیت‌های قرآنی در کشور خبر داد و گفت: رشد معنویت در فضای عمومی کشور موجب ایجاد فضای جدید قرآنی شده است.

رشد جهشی فعالیت‌های قرآنی در کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افزایش رشد فعالیت‌های قرآنی در کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری در اوایل رمضان امسال فرمودند با توجه به مقدماتی که فراهم شده از یک میلیون حافظ قرآن، 10 میلیون حافظ می‌خواهم.

وی تصریح کرد: تصمیم منشور فرهنگ قرآنی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز توسعه و رشد فعالیت‌های قرآنی بوده است.

این مسئول تعداد موسسات قرآنی در سطح کشور را یک هزار و 200 موسسه زیر نظر ارشاد اسلامی عنوان کرد و افزود: بالغ بر 2 هزار موسسه فعال وجود دارد که به زودی تعداد آنها افزایش می‌یابد.

وی صدور چهار هزار مجوز فعالیت قرآنی به موسسات قرآنی کشور را از برنامه‌های سال آینده ذکر کرد و یادآور شد: اینها موسساتی هستند که کار خود را دنبال می‌کنند و ما مجوز می‌دهیم و بیش از 2 هزار موسسه قرآنی زیر نظر ارشاد فعال است.

محمدی با بیان اینکه وضعیت فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور به صورت جهشی است خاطر نشان کرد: پس از تصویب منشور، شور قرآنی به‌ پا شده و فعالیت‌ها ارتقای چندین درصدی داشته است.

وی افزود: تعداد رشد موسسات و جلسات قرآنی در کشور و رشد قرآن‌آموزان و حافظان در کشور از سال 88 به بعد با یک تحول و جهش قرآنی در سطح کشور مواجه شده و ایجاد شور و رشد معنویت در فضای عمومی کشور فضای جدید قرآنی را فراهم آورده است.

قائم مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی با اشاره به اراده دولت دهم برای فعالیت‌های قرآنی اذعان داشت: تصویب بودجه قرآنی و یک‌سری عوامل متعدد زمینه ارتقای فرهنگ قرآنی و جهش در این راستا را فراهم کرده است.

وی دلیل دیگر جهش قرآنی در کشور را بازخواست از دستگاه‌های دولتی نظیر آموزش و پرورش برای امر قرآن و آموزش عالی و ارشاد که باید نسبت به رشد قرآنی پاسخگو باشند، عنوان کرد.

محمدی درباره وضعیت تخصیص نیم درصد بودجه قرآنی بیان داشت: با پیگیری‌های ویژه‌ای که صورت گرفته است نیم درصد بودجه استانی برای فعالیت‌های قرآنی ابلاغ شده و تا هفته آینده با سازوکار جذب این بودجه از طریق یکی از دستگاه‌ها اقدام می‌کنیم و جامعه قرآنی می‌توانند خبر خوش جذب و تخصیص این بودجه را در روزهای آینده بشنوند.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول