اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شور و نشاط انتخابات سیستان‌ و بلوچستان را فرا گرفت

خبرگزاری فارس: مردم مرزدار سیستان و بلوچستان همچنان استوار و غیرتمند در برابر نقشه‌های شوم دشمنان ایستاده‌اند و شور و نشاط وصف‌ناپذیری فضای سیستان و بلوچستان را احاطه کرده است.

شور و نشاط انتخابات سیستان‌ و بلوچستان را فرا گرفت

استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان‌های پهناور مرزی کشور همواره مورد هجوم بیگانگان از طرق مختلف قرار گرفته است اما مردان و زنان این دیار همچون رستم پهلوان در برابر کینه کهنه دشمنان استوار و پایبند به سرزمین اسطوره‌ای خود از مرزهایشان دفاع کرده و خواهند کرد.

مردمی آفتاب دیده از جنس فولاد، آنانی که با ترور و تروریست مقابله می‌کنند و هر روز ورق‌های تاریخ این سرزمین کهن با اسامی شهیدان برومندی زرین می‌شود و عظمت می‌گیرد.

حال نیز در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خود را آماده کرده‌اند تا فرزندان صالح، آگاه و متخصص خود را به مجلس راه دهند تا در قانون‌گذاری کشور سهیم باشند، آنها رأی می‌دهند تا خون دهها شهید به خون غلطیده این دیار اعم از سنی و شیعه بیهوده نباشد و با انتخاب بهترین‌ها، راه آن بزرگواران را ادامه دهند.

چند روز دیگر به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و حضور حداکثری مردم در این انتخابات به یقین موجب حفظ منافع و امنیت ملی و استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

این روزها همه جا نقل مجالس در مورد انتخابات و کاندیداهاست، هر کس نظری دارد و خواسته‌ای، به همین منظور خبرنگار فارس گفت‌وگویی را با تعدادی از مردم زاهدان و دیگر شهرهای استان و نیز برخی از مسئولان استان انجام داده است که می‌خوانید:

یکی از مغازه‌داران شهر زاهدان گفت: از نظر من کسی باید وارد مجلس شود که آگاه به امور باشد و بتواند از دل مردم سخن بگوید و مشکلات آنها را حل کند.

حسین میر افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب رأی مردم است که اقتدار ایران را نشان می‌دهد لذا مردم همان طور که بارها و بارها ثابت کرده‌اند نمونه‌اش راهپیمایی 22 بهمن امسال، در پای صندوق‌های رأی نیز به جهانیان نشان خواهند داد که ملت ایران همیشه برای سرنوشت خودشان، خود وارد صحنه می‌شوند.

وی گفت: بر خلاف تبلیغات نادرستی که بیگانگان از کشور ما می‌کنند خوشبختانه مردم ما بیدار و هوشیار هستند و هرگز گول این کوردلان را نمی‌خورند.

شهروند دیگری نیز اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که رهبر ما فردی مدبر، بصیر، آگاه و با تقواست و به تمام ترفندهای دشمنان با آگاهی پاسخ می‌دهند ما هم با لبیک به فرموده ایشان و در خط ولایت‌فقیه گام برداشته و همان طور که 33 سال عظمت و عزت خود را به همه دنیا نشان داده‌ایم این بار هم با حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی اقتدارمان را به رخ دنیا می‌کشیم.

مرضیه توحیدی گفت: من به همراه فرزندانم و همسرم در این انتخابات، با شور و نشاط تمام شرکت می‌کنیم و خوشحال هستیم که در سرنوشت کشورمان تصمیم می‌گیریم.

وی یادآور شد: از خداوند نیز می‌خواهم ملت ما را همواره یاری کند تا دشمنان این بار هم مأیوس و ناامید شوند و دست از این همه ادا و اطوار بردارند زیرا آنها فقط خودشان را خسته می‌کنند و در اراده ملت ایران هیچ تأثیری ندارد.

کارمند یکی از ادارات دولتی نیز گفت: امسال حال و هوای انتخابات مجلس نسبت به سال‌های گذشته بسیار شادتر و هیجان انگیزتر شده است، مردم همه جا صحبت از کاندیداهای مورد نظرشان می‌کنند و خیلی عجله دارند تا زودتر رأی خود را به صندوق بیاندازند.

وی ادامه داد: مردم استان ما هم مثل سایر استان‌های کشور فضا را برای حضور و مشارکت گسترده آماده کرده‌اند تا انتخاباتی سالم و صحیحی داشته باشند.

یک شهروند زابلی نیز گفت: من به کسی رأی می‌دهم که واقعاً برای عمران و آبادانی منطقه زابل کار کند نه اینکه فقط وعده دهد و عملی در کار نباشد اگر قولی به مردم می‌دهید به آن بپردازید تا مردم اعتمادشان به شما بیشتر شود.

وی اضافه کرد: اگر مردم را در کنار خود داشته باشید به یقین در انجام کارها ولو اینکه آن کار بسیار سخت و دشوار باشد از آن سربلند بیرون می‌آیید زیرا پشتوانه مردمی رمز موفقیت است.

یکی از روستاییان منطقه سیستان هم در اظهاراتی گفت: آقای کاندیدا وقتی وارد مجلس می‌شوی مردم روستایی را فراموش نکنید و به مشکلاتشان رسیدگی کنید تا آنها نیز حامی و یاور شما باشند.

حسن میر گفت: روستاییان در بخش کشاورزی و باغداری و دامپروری با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند پس از شما انتظار داریم که کمی بیشتر به مشکلات ما فکر کنید.

یکی از غرفه‌داران منطقه آزاد چابهار نیز گفت: فرقی نمی‌کند که از این استان کاندیدای مجلس سنی باشد یا شیعه، آنچه مهم است اینکه وحدت نظر داشته باشند و برای عمران و توسعه استان تلاش کنند تا از هر لحاظ به خودکفایی برسیم.

وی افزود: نمایندگان چابهار هم متفق‌القول باشند تا برای توسعه این بندر مهم و تجاری و اقتصادی تلاش مضاعف کرده و زمینه‌های سرمایه‌گذاری را در این منطقه فراهم کنند.

شهروند سراوانی نیز عنوان کرد: مردم سراوان شور و نشاط زیادی برای انتخابات دارند، فضای شهر پر شده از تبلیغات کاندیداها، و مردم برای این روز لحظه شماری می‌کنند.

ایوب دهواری گفت: رأی ما یک مشت محکم به دهان بیگانگانی است که نمی‌خواهند ایران سر افراز به شکوفایی برسد، من رأی می‌دهم تا اقتدار کشورم زیر سؤال نرود و بسیار خرسندم که این توفیق را به دست آورده‌ام تا در سرنوشت مملکت خود سهیم باشم.

وی با لحنی تأکیدی گفت: از مردم خوب سراوان می‌خواهم تا حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

یک دانشجوی ایرانشهری هم که در حال خواندن تبلیغات کاندایدها بود،‌ قبل از آنکه سؤال خبرنگار فارس را بشنود،‌ متوجه موضوع گزارش شد و گفت: تردیدی نیست که شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و قانونی است و همه کسانی که واجد رأی دادن هستند باید در این امر خطیر و سرنوشت‌ساز شرکت کنند.

یک کسبه هم با دیدن شور این دانشجو چند قدمی از مغازه خود دور شد تا آنهم سهمی در گزارش ما داشته باشد، خیلی مغرور و خوشحال گفت: بنا به فرموده رهبر معظم، این یک تکلیف الهی است و ما با رأی دادن خود اقتدار ایران را اثبات می‌کنیم.

وی افزود: میزان رأی ملت است و مردم ایران با ایجاد فضای مردم سالاری و انتخابات آزاد این بار نیز حماسه‌ای با شکوه خلق خواهند کرد.

برای شنیدن اظهارنظر مسئولان استان به سراغ برخی از آنها رفتیم،‌ و آنچه در ادامه می‌خوانید ماحصل این گفت‌وگوهاست.

 امام جمعه زاهدان از ضرورت و حساسیت انتخابات گفت و خطاب به همه مردم شریف ایران اظهار کرد: اکنون تجربه نیم قرن حضور جدی و امید بخش ملت ایران در صحنه‌ها برای دوستداران انقلاب امید بخش و برای دشمنان ناراحت کننده است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: 12 اسفند ماه روز برگزاری نهمین دوره مجلس شورای اسلامی کانون توجه ملت‌های جهان قرار دارد، تأکید کرد: دشمنان پس از شکست در فتنه سال 88 در حجم وسیعی تبلیغات منفی را علیه ایران به کار بستند تا فضای انتخابات برای کم رنگ کردن حضور مردم را مسموم کنند.

وی بیان کرد: مشارکت در انتخابات رسالت و وظیفه ما نسبت به انقلاب و خون شهدا است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: مردم افراد دلسوز، دلداده انقلاب و درد آشنا را انتخاب کنند و به آنها رأی دهند.

وی کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را مورد خطاب قرار داد و گفت: کاندیداها در چارچوب انتخابات تبلیغ کرده و شایستگی خود را بازگو و از تخریب دیگران پرهیز کنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: کسانی که نامزد انتخابات شدند اما رد صلاحیت شدند، نباید صحنه انقلاب را ترک کنند زیرا که این خوشحالی دشمنان را به دنبال دارد و آنها نیز باید مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات تشویق کنند.

سلیمانی در بخشی از این گفت‌وگو به دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مورد حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: خدا نکند که برخی افراد نسبت به حضور در انتخابات بی‌تفاوت باشند زیرا که آنها تکلیف شرعی خود را در قبال این نظام انجام نداده‌اند.

وی گفت: رسانه ملی با پخش آهنگ‌های مذهبی و بومی زمینه نشاط و هیجان برای حضور مردم در انتخابات را فراهم کند.

استاندار سیستان و بلوچستان مسئول دیگری بود که از این گفت‌وگوی استقبال کرد و از همان ابتدای صحبت خاطر نشان کرد: حضور حداکثری آحاد جامعه در انتخابات به عنوان یک راهبرد، سیاست کلان و رویکرد جدی دولت در دستور کار نظام است.

علی محمد آزاد با بیان اینکه دشمنان با تبلیغات سوء علیه نظام سعی در مخدوش کردن ذهن ملت ایران دارند افزود: همه ما موظف هستیم رهنمودهای رهبری معظم انقلاب درباره برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و پرهیز از تهمت‌زنی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نخستین انتخابات بعد از فتنه 88 است، تصریح کرد: شبکه‌های وابسته به غرب و دشمنان انقلاب، سعی در مأیوس کردن ملت و کم رنگ کردن حضور آنان در پای صندوق‌های رأی دارند غافل از اینکه که ملت ایران با حضور حداکثری خود اتحاد بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهان بار دیگر ثابت خواهند کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه داد تصریح کرد: انتخابات در ابعاد گوناگون برای کشورمان حائز اهمیت است اکنون دشمنان با بوق‌های تبلیغاتی خود جنگ نرم علیه کشورمان به راه انداخته‌اند تا ارتباط بین مردم و مسئولان را کم رنگ نشان دهند.

فرماندار زاهدان نیز در اهمیت برگزاری انتخابات پرشور و شعور گفت: در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه زاهدان، 52 نفر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد 12 نفر مورد صلاحیت از سوی شورای نگهبان قرار گرفتند اما یکی از کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس که خانم بود، به دلایل شخصی انصراف داد.

لطیف صادقی خاطر نشان کرد: شهروندان زاهدانی هوشیار باشند زیرا که دشمن در کمین است و فضای جامعه را رصد می‌کند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرد.

وی به موفقیت‌های کشورمان در عرصه‌های هوا و فضا اشاره کرد و افزود: دشمنان درصد اختلال در نظم انتخابات هستند.

فرماندار زاهدان با بیان اینکه تجربه انتخابات سال 88 ملت ایران را آبدیده کرده است، گفت: از انتخابات در ایران به عنوان مانور قدرت این کشور در دنیا یاد می‌شود.

معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: 44 نفر در شش حوزه انتخاباتی سیستان و بلوچستان برای نشستن بر هشت کرسی نمایندگی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند.

جلال سیاح افزود: هزار و 330 صندوق سیار و ثابت در شش حوزه انتخاباتی سیستان و بلوچستان برای جمع‌آوری آرای مردم پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان اغلب افراد مورد اعتماد مردم تأیید صلاحیت شده‌اند و این نکته مثبت نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: روند رو به رشد افزایش مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات گذشته، نشان از علاقمندی مردم این خطه از سرزمین ایران به حوزه سیاست دارد.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات سیستان‌ و بلوچستان نیز گفت: صحنه انتخابات، میدان رزمایش و مانور قدرت نمایی جمهوری اسلامی است زیرا مؤلفه قدرت در جمهوری اسلامی مبتنی بر حضور مردم در صحنه تعریف شده است.

رجبعلی شیخ‌زاده تصریح کرد: حضور حداکثری مردم ولایتمدار استان در انتخابات میثاق دوباره با امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری است و دژ مستحکمی را در مقابل زیاده‌طلبان و قدرت‌طلبان جهانی به وجود خواهد آورد.

وی افزود: کاندیداهایی که اقدام خلاف قانون انتخابات می‌کنند در حقیقت نشان می‌دهند که در عمل پایبند به قانون نیستند و نمی‌توانند به قانون اساسی و ایفای نقش مبتنی بر آن پایبند باشند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بنابراین در عمل یکی از نشانه‌های کاندیدای اصلح را که حرکت در مسیر قانون و قانون‌مداری است را از دست داده‌اند.

شیخ‌زاده تصریح کرد: در تبلیغات انتخاباتی باید بر داشته‌ها و توانمندی‌های خود تبلیغ شود نه تخریب سایر کاندیداها، که از مصادیق تخلف انتخاباتی است.

وی یادآور شد: کاندیداهای محترم توجه داشته باشند که تبلیغات انتخاباتی با هزینه‌های بالا در استان جواب مثبت نمی‌دهد، مردم هوشیار هستند و می‌دانند که اینگونه هزینه‌ها در مسیر درست قانونی قابل جبران نیستند، به همین دلیل رویکرد مناسبی به اینگونه افراد ندارند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات سیستان و بلوچستان اظهار کرد: همچنین مردم نسبت به وعده‌ها با حساسیت ویژه‌ای نگاه می‌کنند زیرا وعده‌هایی که امکان عمل به آن وجود نداشته باشد، جز ایجاد مشکل و بالا بردن سطح انتظارات، اثر دیگری نخواهد داشت.

شیخ‌زاده افزود: مطمئناً در پایان انتخابات، صحنه‌ای جز نومیدی دشمن را شاهد نخواهیم بود.

فرماندار زابل گفت: دشمن برای خدشه‌دار کردن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از طرق مختلف برنامه‌ریزی می‌کند.

حسین کیخا افزود: بعد از جریان فتنه ۸۸، این نخستین انتخاباتی است که در ایران اسلامی برگزار می‌شود و به طور قطع دشمن برای ایجاد اختلال در آن بیکار نمی‌نشیند.

وی تصریح کرد: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی، قطعاً توطئه‌های‌ دشمنان را خنثی خواهد کرد.

فرماندار زابل گفت: امروز با افزایش بصیرت و آگاهی مردم معادلات دشمنان برهم خورده است.

کیخا ادامه داد: ۲۶۹ صندوق اخذ رأی و ۵ هزار ۵۰۰ نفر در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی زابل مشارکت دارند.

فرماندار ایرانشهر گفت: با وجود تبلیغات سوء دشمنان در انتخابات 12 اسفند نیز همین حضور گسترده و حداکثری و پر شور را خواهیم داشت.

رحمدل بامری ادامه داد: از زمان اعلام رسمی انتخابات تاکنون همه امور در زمان خاص و طبق برنامه زمانبندی در حوزه انتخابیه ایرانشهر انجام و شرایط برای انجام انتخاباتی سالم و حضور گسترده مردم فراهم شده است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان مجریان انتخابات، اجرای قانون، عدالت و تلاش در زمینه مشارکت حداکثری بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری است.

فرماندار ایرانشهر عنوان کرد: تعداد 9 نامزد نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه ایرانشهر به رقابت می‌پردازند.

وی خطاب به مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان ایرانشهر گفت: مسئولان حق استفاده از امکانات دولتی را بر له یا علیه نامزدهای انتخاباتی ندارند و تخلف از این موضوع جرم محسوب می‌شود.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز بر انتخاب اصلح‌ترین فرد و پرهیز از ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در انتخابات تأکید کرد.

مولوی کریم‌زایی گفت: مردم باید در انتخاب نماینده علم و تقوا و امانتداری را معیار انتخاب قرار دهند که در این صورت مسائل قومی و مذهبی به وجود نخواهد آمد.

امام جمعه چابهار تصریح کرد: امروز اسلام و قرآن و ولایت به رأی شما مردم بزرگ و همیشه در صحنه نیاز دارد زیرا پرچم اسلام در ایران بلند است و اعتبار نظام به رأی ملت بستگی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی افزود: مردم باید در انتخاب کاندیداها دقت کافی را انجام دهند تا نماینده اصلح و آگاهی به مجلس راه یابد.

وی ادامه داد: مردم باید به نمایندگان اصلح، با تقوا و آگاه رأی دهند تا بتوانند برای کشور قانون‌گذاری کنند.

امام جمعه چابهار تصریح کرد: اگر امروز ما در جامعه مشکل داریم به خاطر این است که در انتخابات دقت نمی‌کنیم و از روی سلیقه و بی‌توجهی رأی می‌دهیم.

موسوی گفت: مردم باید رابطه‌ها را کنار بگذارند و به بهترین‌ها رأی دهند آن کسی که از نظر تقوا، علم و تخصص برتری دارد انتخاب شود تا بتواند در مجلس قانون‌گذاری کند.

خطیب جمعه چابهار گفت: مردم چابهار باید در روز انتخابات، حضور حداکثری داشته باشند تا بار دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بزنند و دشمنان را مأیوس کنند.

وی خاطر نشان کرد: روابط قومی و طایفه‌ای نباید موجب شود تا افراد شایسته عقب‌ زده شده و افرادی ناکارآمد وارد مجلس شوند.

 

در استان سیستان و بلوچستان، نمایندگان شیعه و سنی باید با اتحاد و همدلی دست به دست هم دهند و دلسوزانه برای مردم و نظام گام بردارند تا توسعه و آبادانی را برای این استان به ارمغان آورند.

آنان برای رسیدن به قله‌های بلند پیشرفت، نیازمند عزم و اراده ملی هستند تا در کنار این اتحاد و همدلی تلاش مضاعف کرده و غبار محرومیت را برای همیشه از چهره این استان بزدایند.

لذا ای برادر و خواهر مسلمان سیستانی و بلوچستانی، رأی تو نماد اقتدار و عظمت ایران اسلامی خواهد بود و پایان انتخابات نیز رو سیاهی برای دشمنان ایران اسلامی است.

============

گزارش از: زهرا بزی

============

خبرنگار فارس در سیستان و بلوچستان

 

انتهای پیام/س10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول