اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده رئیس فدراسیون گلف کشور:

گیلان سرمنشٱ گلف کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده رئیس فدراسیون گلف کشور گفت: گیلان با دارا بودن سرسبزی و طبیعت بکر می‌تواند سرمنشٱ توسعه ورزش گلف کشور شود.

گیلان سرمنشٱ گلف کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حکیم ایمانی عصر امروز در مجمع هیئت گلف گیلان با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته هیئت گلف استان، اظهار داشت: این رشته ورزشی برای نخستین بار در سطح گیلان فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته است در مدت چند ماه از آغاز فعالیت خود کارنامه درخشانی ارائه کند.

وی، از آمادگی فدراسیون گلف کشور در حمایت از هیئت گلف گیلان خبر داد و افزود: کیکاووس سعیدی رئیس فدراسیون گلف کشور با نگاهی ویژه به قابلیت‌های گیلان و توانمندی‌های جوانان این استان آمادگی لازم برای حمایت از این ورزش در سطح استان را دارد.

این مسئول ادامه داد: امیدواریم با تداوم همکاری‌های رئیس هیئت گلف استان و تعامل با نماینده روسای هیئت‌های ورزشی شهرستان‌ها، این رشته ورزشی بتواند فعالیت خود را در سطح شهرستان‌ها نیز آغاز کند.

ایمانی با اشاره به اقلیم و طبیعت گیلان و بهره‌مندی بهینه از این نعمت خدادادی یادآور شد: کمتر استانی در سطح کشور از طبیعت همیشه سرسبز برخوردار است به گونه‌ای که تنها برای آبیاری کردن زمین چمن گلف در برخی استان‌ها چند صد هزار تومان برای هر روز هزینه می‌شود اما گیلان با وجود طبیعت ناب و بکر و سرسبزی که در خود جای داده و قابلیت توریستی که دارد، می‌تواند سرمنشأ توسعه و گسترش این رشته ورزشی در کشور باشد.

وی، با اشاره به مقبولیت این رشته ورزشی برای تمام اقشار و گروه‌های سنی گفت: طبق برآوردها استقبال بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری، ورزش گلف دارای توجیه اقتصادی است و می‌تواند منشأ رونق اشتغال و شکوفایی اقتصادی و افزایش توریست‌پذیری در استان باشد.

این مسئول، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت و تلاش و همکاری مسئولان این رشته ورزشی نیز بتواند مانند دیگر رشته‌ها در مجامع ملی و فراملی بدرخشد.

وی، به ایجاد جمعیت ورزش گلف در استان اشاره و تصریح کرد: تنها راه جلب توجه و جذب حمایت از مسئولان تشکیل جامعه ورزشی گلف است که در صورت افزایش تقاضا برای ایجاد زیرساخت‌های لازم مسئولان استانی و کشوری زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه و گسترش آن را فراهم می‌کنند.

رئیس هیئت گلف گیلان نیز در این جلسه با بیان فعالیت‌های انجام شده در چند ماه اخیر در سطح استان گفت: تمام تلاش ما در مجموعه هیئت گلف استان بر همگانی کردن این رشته ورزشی در گیلان است که با حمایت‌های مسئولان در اداره کل ورزش و جوانان گیلان و حمایت‌های بی‌دریغ فدراسیون گلف کشور توانستیم در زمانی اندک شاهد تجهیز و آماده سازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای جذب و آموزش اعضا و همگانی کردن این ورزش در استان باشیم.

محسن خاکزاد افزود: برخلاف تصور مردم این ورزش تنها ویژه افراد متمکن و ثروتمند نیست و تمام تلاش ما در هیئت گلف استان بر این است تا با آماده‌سازی تمام شرایط و لوازم و تجهیزات ورزشی در استان آن را عمومیت بخشیم و بتوانیم گیلان را به عنوان قطب گلف کشور معرفی کنیم.

وی، از امضای تفاهمنامه هیئت گلف گیلان با شهرداری کلانشهر رشت خبر داد و اذعان داشت: طبق این تفاهمنامه مقرر شده که در بوستان‌ها و پارک‌های شهر رشت زمین مینی‌گلف احداث شود تا این رشته به یک ورزش همگانی و قابل دسترس تبدیل شود.

این مسئول، تصریح کرد: در این راستا قول‌های مساعد از طرف استاندار برای طراحی زمین استاندارد گلف در استان را گرفته‌ایم.

به گفته وی، با هماهنگی دانشکده تربیت بدنی از این پس 2 واحد دروس اختیاری رشته گلف در دانشکده تربیت بدنی تدریس می‌شود.

خاکزاد، از همکاری‌های منطقه آزاد انزلی در تهیه زمین مناسب و استاندارد برای ورزش گلف خبر داد و خاطرنشان کرد: با حمایت‌های منطقه آزاد انزلی در آینده تیمی با عنوان منطقه آزاد در مسابقات حضور می‌یابد.

وی با اشاره به پیشرفت ورزش گلف در استان‌های استان‌های خوزستان، قم و اردبیل یادآور شد: از آنجا که دوره‌های آموزشی و تمرینات و مسابقات گلف در فضای باز و طبیعی برگزار می‌شود، گیلان نیز به واسطه دارا بودن اقلیم مناسب می‌تواند جایگاه خوبی در توسعه این ورزش باشد.

رئیس هیئت گلف گیلان، با اشاره به برگزاری جام گلف در سطح مدیران کل استان در آینده نزدیک، اذعان داشت: ورزش گلف تنها ورزشی است که اکنون در کشور در سطح دیپلمات‌ها و با عنوان جام دیپلمات‌ها برگزار می‌شود از این رو امیدواریم با ظرفیت‌های طبیعی موجود در گیلان و آمادگی برای برگزاری جام دیپلمات‌ها گام‌های موثری در جذب توریسم و توسعه سرمایه‌گذاری در گیلان برداشته شود.

وی، از پیشنهاد هیئت گلف استان به اداره کل ورزش و جوانان برای برگزاری همایش استانی و ملی حقوق ورزشی خبر داد و افزود: تلاش‌ها بر این است که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان با برگزاری این همایش ملی به جنبه‌های مختلف در حوزه حقوق ورزشی، دوپینگ در مجامع ورزشی، وظایف حقوقی داوران و مربیان پرداخته شود.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول