اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فیگارو: آمریکا، انگلیس و فرانسه مخفیانه مخالفان سوریه را تجهیز می‌کنند

خبرگزاری فارس: یک نشریه فرانسوی فاش کرد که کشورهای غربی بخصوص آمریکا، فرانسه و انگلیس که رسما تجهیز مخالفان سوریه را رد می‌کنند به طور پنهای افراد مسلح در سوریه را تجهیز به سلاح می‌کنند.

فیگارو: آمریکا، انگلیس و فرانسه مخفیانه مخالفان سوریه را تجهیز می‌کنند

به گزارش فارس،‌ روزنامه فیگارو فرانسه امروز اعلام کرد که بر خلاف اینکه برخی دولت‌های غربی بخصوص آمریکا، فرانسه و انگلیس اعطای سلاح به مخالفان مسلح سوریه موسوم به ارتش آزاد سوریه را رد می‌کنند، اما این کشورها پنهانی معارضان سوریه را مجهز به سلاح می‌کنند.

هم‌اکنون ارتش سوریه در ادامه مقابله کامل با افراد مسلح در شهر حمص که کانون ناآرامی در سوریه شده بود، گروهک‌های مسلح را در برخی مناطق محاصره کرده‌اند اما صلیب سرخ جهانی به بهانه کمک به مجروحان خواستار ورود به برخی از این مناطق و ارتباط گیری با افراد مسلح و کمک به آنان است.

فیگارو تصریح کرد که این موضوع روز گذشته در نشست [ضد سوری دوستان سوریه] در تونس مطرح شد و شورای مخالفان خارج‌نشین سوریه موسوم به شورای ملی، خواستار حمایت مالی هم شد اما این موضوع در سطح رسمی رد شد.

فیگارو تاکید کرد: اما در پشت پرده وضعیت کاملا مخالف سطح رسمی است. برای همین این کشورها به همراه ترکیه و اردن چشمان خود را روی خرید و فروش سلاحی که سوری‌ها به آن مجهز می‌شوند بسته‌اند.

این نشریه فرانسوی به نقل از یک منبع در معارضان سوریه نوشت: سلاح‌های سبک و تجهیزات ارتباطی و دوربین‌های دید در شب عملا وارد خاک سوریه می‌شود و این کار را قاچاقچی‌ها بر عهده دارند و پوشش و حمایت از این قاچاقچی‌ها را دستگاه‌های اطلاعاتی غرب فراهم می‌کند.

گروهک‌های مسلح از بیش از 11 ماه پیش با حمایت کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه در سوریه فعال شده‌اند اما اکنون چندین شهر از وجود آنان پاکسازی شده است و اوج درگیری اکنون در حمص است.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول