اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مروری بر ائتلاف‌های اصولگرایی در تبریز

خبرگزاری فارس: با نزدیک شدن به روز سرنوشت‌ساز انتخابات، ائتلاف‌ای مختلف اصولگرایی نیز اقدام به انتشار کاندیداهای مورد حمایت خود کرده‌اند.

مروری بر ائتلاف‌های اصولگرایی در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بر اساس اطلاعات و اخبار منتشر شده از لیست‌های منتشر شده تاکنون 9 جبهه و جمعیت منتسب به اصولگرایان در حوزه  انتخابیه  تبریز، اسکو و آذرشهر فعال شده‌اند و برای ثبت فعالیت‌های خویش و تبیین اعتبار و وزن سیاسی خود لیست‌های شش نفره‌ای را  برای کسب بیشترین آرای مردمی منتشر کرده‌اند.

اسامی برخی از کاندیداها در این فهرست‌ها، مشترک بوده و نشان از آن دارد که همه جبهه‌های 9‌ گانه مصمم هستند تا کاندیداهای مشترکی را به بهارستان بفرستند.

در مجموع همه  این لیست‌ها تنها نام 14 نفر از کاندیداها به چشم می‌خورد. با توجه به رقابت 76 کاندیدا از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو حمایت جبهه‌های 9 گانه اصولگرایی از این تعداد کاندیدا بیانگر آن است که برخی از کاندیداها از حمایت بیش از دو یا چند جبهه برخوردارند.

در بین 76 کاندیدای نهایی نام سه کاندیدا بیش از سایرین در لیست ائتلاف‌ها به چشم می‌خورد ." محمداسماعیل سعیدی، عشرت شایق و جلیل جلیل‌زاده " سه کاندیدایی هستند که نامشان در فهرست کاندیداهای مورد حمایت هر 9 جبهه اصولگرایی به چشم می‌خورد. به عبارت دیگر این سه با داشتن 9 حامی در صدر لیست‌های اصولگرایان قرار دارند.

جبهه متحد اصولگرایان ،جبهه متحد پایداری، جبهه اصولگرایان آرمانخواه، اصولگرایان مستقل، جوانان عدالت طلب آذربایجان، شورای هماهنگی امت حزب‌الله آذربایجان، جمعی از آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، دست اندرکاران ستادهای مردمی احمدی‌نژاد تبریز و جمعیت طلاب و روحانیت حزب‌الله آذربایجان 9 ائتلافی هستند که از این سه کاندیدا حمایت کرده‌اند.

بعد از این سه کاندیدا، محمدحسین فرهنگی مورد حمایت هشت جبهه (جبهه متحد اصولگرایان، جبهه متحد پایداری، جبهه اصولگرایان آرمانخواه، اصولگرایان مستقل، شورای هماهنگی امت حزب‌الله آذربایجان، جمعی از آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، دست اندرکاران ستادهای مردمی احمدی‌نژاد تبریز و جمعیت طلاب و روحانیت حزب‌الله آذربایجان) و رحیم همزبان مورد حمایت پنج جبهه قرار دارد. لطیف لطیفی و میرهادی قره سیدی هم هر یک با حضور در لیست چهار ائتلاف و رسول جوانعلی‌آذر با حضور در لیست دو ائتلاف در رده‌های بعدی قرار دارند.

حمیم اسکویی، برزگر جلالی، رضا رحمانی، ایمانی، صدیقی و آجودان زاده نیز کاندیداهای دیگری هستند که تنها مورد حمایت یک جبهه و ائتلاف از مجموع جبهه‌های 9 گانه اصولگرایان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول