اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

خبرگزاری شینهوا:

«کنفرانس تونس» اختراع جدید غربی‌ها برای بین‌المللی کردن مساله سوریه است

خبرگزاری فارس: خبرگزاری شینهوا در گزارشی با اشاره به شکست کشورهای غربی برای تصویب قطعنامه علیه سوریه در سازمان ملل نوشت: کنفرانس تونس اختراع جدید غربی‌ها برای بین‌المللی کردن موضوع سوریه است.

«کنفرانس تونس» اختراع جدید غربی‌ها برای بین‌المللی کردن مساله سوریه است

به گزارش فارس، خبرگزاری شینهوا، با بیان اینکه کنفرانس تونس شایستگی بررسی و تصمیم گیری در مورد سوریه را ندارد نوشت: کنفرانس تونس نه تنها باعث حل موضوع نمی‌شود بلکه باعث افزایش خشونت‌ها در سوریه خواهد شد.

این گزارش در ادامه نوشت: شرکت کنندگان در این کنفرانس نسبت به طرف‌های درگیر در مساله سوریه دیدگاه یکسانی ندارند بلکه همه آنها به دنبال تهییج مخالفان علیه دولت سوریه هستند.

براساس این گزارش، این کنفرانس به موفقیت‌های سمبولیک دست خواهد یافت اما در عمل ره به جایی نخواهد برد و بیشتر باعث ناآرام شدن اوضاع در سوریه می‌شود.

حدود هفتاد کشور در کنفرانس دو روزه سوریه درتونس شرکت کرده‌اند.

دیپلمات‌ها و مقاماتی از اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا و آمریکا در این کنفرانس حضور دارند. مهمترین غایبان این کنفرانس روسیه و چین هستند که کنفرانس را متهم به یکجانبه بودن کرده‌اند.

یک تحلیلگر اوضاع سوریه در این زمینه به خبرگزاری شینهوا گفت: کشورهای غربی به دنبال جلب حمایت شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه سوریه بودند اما شکست خوردند به همین دلیل به دنبال اختراع چیز جدید برای بین‌المللی کردن موضوع سوریه هستند.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول