اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تشکیل دبیرخانه جشنواره

تصویب اساسنامه جشنواره بین‌المللی ربع رشیدی کلید خورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی از تشکیل دبیرخانه جشنواره بین‌المللی ربع رشیدی خبر داد.

تصویب اساسنامه جشنواره بین‌المللی ربع رشیدی کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، میکائیل جمال‌پور با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی جشنواره بین‌المللی ربع رشیدی اظهار کرد: جشنواره ربع رشیدی بعد از انجام مقدمات و پیگیری‌های لازم در سال‌های آتی به صورت کشوری و بین‌المللی در تبریز برگزار خواهد شد.

وی همچنین از تهیه و تدوین اساسنامه پیشنهادی این جشنواره توسط دفتر آموزش و پژوهش استانداری خبر داد و افزود: نسخه‌هایی از این اساسنامه جهت بررسی و دریافت نظرات کارشناسی به نخبگان استان و کشور ارسال شده است.

جمال‌پور با بیان اینکه فناوری‌های نوین محور جشنواره ربع رشیدی است اظهار داشت: اساسنامه این جشنواره بعد از اخذ نظرات کارشناسان و نخبگان، برای تصویب نهایی و اخذ مجوزهای لازم به مبادی ذی‌ربط از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت علوم، وزارت بهداشت و شورایعالی انقلاب فرهنگی تقدیم خواهد شد.

ربع‌رشیدی شهر دانشگاهی در زمان غازان‌خان ایلخانی است که توسط وزیر وی به نام خواجه رشید‌الدین فضل‌الله همدانی در سال 700 هجری قمری در شمال‌شرق باروی شهر تبریز در محله رشیدیه ساخته شده است.

محله رشیدیه یا رشیدآباد دارای سه بخش ربع‌رشیدی، ربذ و شهرستان بوده ‌‌است، شهرستان شامل باغات و نهرهای شهر می‌شده، ربذ محله مسکونی و بناهای عام المنفعه مثل مسجد، حمام، بازار و... بوده 10 و ربع‌رشیدی  محل بناهای دانشگاهی، مسجد زمستانه و تابستانه و حوزه‌های علوم اسلامی می‌شده است که دانشکده پزشکی، کتابخانه بسیاری بزرگی و مقبره خود خواجه رشید که از آن به جفت گنبد سلطانیه نام برده می‌شود، در آن وجود داشت.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول