اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

در گفت‌و‌گو با فارس عنوان شد

وقتی تحقق آرزوها سد راه تولد فرزند می‌شود

خبرگزاری فارس: یک آسیب شناس اجتماعی با اشاره به کاهش تمایل زوج‌های جوان به تولد فرزند گفت: گاه زوجین پس از ازدواج تلاش می‌کنند تا در مسیر زندگی به علائق و آرزوهای خود رنگ تحقق بخشند و پس از آن برای پدر و مادر شدن اقدام کنند.

وقتی تحقق آرزوها سد راه تولد فرزند می‌شود

حجت عرفانیان‌پور در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار زنان فارس در‌خصوص کاهش تمایل زوج‌های جوان برای تولد فرزند اظهار داشت: عدم تمایل زوج‌های جوان به تولد فرزند  می‌تواند به دلیل نوع و نحوه اشتغال زن و مرد در خارج از منزل باشد این روزها زوجین بیشتر وقت خود را خارج از خانه سپری می‌کنند که این موضوع ممکن است به دلیل مشکلات اقتصادی باشد.

وی افزود: هم اکنون تحصیلات عالی و دست‌یابی به موقعیت مهم شغلی جزء اهداف اصلی دختران جوان است و آنها برای دستیابی به این اهداف وارد جامعه شده و به تلاش مشغول می‌شوند در چنین شرایطی دختران جوان به مادر شدن و پذیرش مسئولیت‌های مادری فکر نمی‌کنند چون زمانی که یک زن مادر می‌شود باید تمام توان و انرژی خود را صرف فرزندانش کند.

این آسیب‌شناس اجتماعی با بیان اینکه برخی زنان بعد از ازدواج برای ادامه پیشرفت‌های خود زمان بارداری را به تأخیر می‌اندازند، گفت: گاه یک زوج با گذشت 5 سال از زندگی مشترک هنوز فرزندی ندارند.

عرفانیان‌پور بیان کرد: گاه زوجین پس از ازدواج تلاش می‌کنند تا در مسیر زندگی به علایق و آرزوهای خود رنگ تحقق بخشند و پس از آن برای پدر و مادر شدن اقدام کنند، چگونه یک زن مادر شدن را که شیرین‌‌ترین لذت زندگی‌اش است را به تأخیر می‌اندازد.

وی با اشاره به برخی تبلیغات فرهنگی به‌خصوص در شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای موضوعاتی را همچون بارداری و به‌هم خوردن تناسب اندام زنان را مطرح می‌کنند این موضوع موجب ترس برخی زنان از بارداری می‌شود.

این آسیب‌شناس اجتماعی افزود: در گذشته‌ها مادر در خانه بود و از کودک نگه‌داری می‌کرد اما امروز باید کار کند و اگر بخواهد فرزند خود را به مهدکودک بسپارد هزینه‌اش بیش از درآمد والدین می‌شود بنابراین تا رسیدن به ثبات شغلی و اقتصادی تولد فرزند را به تأخیر می‌اندازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول