اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ژوپه: شورای ملی سوریه مخاطب قانونی جامعه بین‌الملل است

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه فرانسه بار دیگر ضمن حمایت از تلاش‌های شورای ملی سوریه، این شورا را مخاطب قانونی جامعه بین‌الملل تلقی کرد.

ژوپه: شورای ملی سوریه مخاطب قانونی جامعه بین‌الملل است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آلن ژوپه" روز گذشته در اظهاراتی اعلام کرد: «فرانسه شورای ملی سوریه را مخاطب قانونی جامعه بین‌الملل می‌داند.»

وی ضمن ابراز نگرانی از مجروح شدن "ادیث بوویه "خبرنگار فرانسوی در شهر حمص سوریه از دولت دمشق خواست به وی اجازه دهد از سوریه خارج شود.

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد: «ما شورای ملی لیبی را یک مخاطب قانونی می‌دانیم و از دولت سوریه می‌خواهیم به خبرنگار ما اجازه دهد هر چه سریعتر برای مداوا از حمص خارج شود.»

اظهارات وزیر خارجه فرانسوی در حالی صورت می‌گیرد که پاریس هنوز به طور رسمی  به رسمیت شناختن شورای ملی سوریه را اعلام نکرده است.

آلن ژوپه پیش از نیز پس از وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه از سوی چین و روسیه، اعلام کرد که فرانسه شورای ملی سوریه را یک طرف [گفت‌وگوی] قانونی می‌داند و حمایت خود را از تلاش‌ مخالفان سوری برای اتحاد با یکدیگر حول یک خط مشی دموکراتیک اعلام کرد.

 

گروه‌های مسلح در سوریه تلاش می‌کنند تا امنیت کشورشان را دچار مشکل کنند و در بسیاری از خبرها آمده است که این گروهک‌ها از جانب غرب به ویژه آمریکا حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/.رص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول