اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ممنوعیت پخش یک برنامه تلویزیونی به دلیل پرداختن به فقر در عربستان

خبرگزاری فارس: رژیم سعودی یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور را از پخش برنامه‌ای که درباره فقر در عربستان سعودی تهیه کرده بود، ممنوع کرد.

ممنوعیت پخش یک برنامه تلویزیونی به دلیل پرداختن به فقر در عربستان

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوار و تجدید، وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی رژیم سعودی یکی از شبکه‌های تلویزیونی عربستانی را از پخش برنامه و گزارشی ممنوع کرد که درباره فقر در عربستان تهیه کرده بود.

این برنامه قرار بود تحت عنوان "البیان التالی" (سخن بعد) و از توسط شبکه ماهواره‌ای "دلیل" جمعه گذشته پخش شود که با ممانعت رژیم سعودی مواجه شد.

منابع آگاه می‌گویند که دفتر شبکه الدلیل نامه‌ای از وزارت فرهنگ سعودی دریافت کرد که در آن دستور عدم پخش این برنامه داده شده بود، بدون اینکه به دلیل یا دلایل این اقدام یا مدت زمان ممنوعیت پخش اشاره شود.

پیش از این نیز وزارت فرهنگ سعودی با ارسال نامه‌ای برای مطبوعات عربستان آنها را از انتشار هرگونه مطلبی درباره فقر در عربستان و انتشار این پدیده در این کشور منع کرده بود.

براساس آمارهای رسمی 22 درصد از جمعیت 22 میلیون نفری عربستان سعودی زیر خط فقر مطلق بسرمی‌برند، درحالی که عربستان سعودی بزرگ‌ترین صادرکننده نفت و دارای بیشترین ذخایر نفتی در جهان است.

با وجودی‌ که درآمد عربستان سعودی از فروش نفت به سالیانه صدها میلیارد دلار می‌رسد، با این حال تنها بخش اندکی از این درآمد نصیب مردم این کشور می‌شود و بخش اعظم آن صرف ولخرجی‌ها و عیش و نوش شاهزادگان سعودی می‌شود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول