اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رأی مثبت حزب بعث سوریه به قانون اساسی جدید + سند

خبرگزاری فارس: حزب بعث سوریه در نامه‌ای به شاخه‌های خود در سراسر سوریه از آنان خواست تا در روز همه‌پرسی قانون اساسی، به این قانون رای «آری» بدهند.

رأی مثبت حزب بعث سوریه به قانون اساسی جدید + سند

به گزارش فارس، نامه‌ای از سران حزب بعث به همه شاخه‌های آن در سراسر سوریه ارسال شده است که در آن توصیه شده به قانون اساسی جدید رای آری بدهند.

پایگاه خبری رادار سوریه تصریح کرد: سندی از سران کشور به سران احزاب و روسای دفاتر اجرایی حزب بعث و شوراهای مرکزی اتحادیه‌ها در استان‌های سوریه ارسال شده که در آن توصیه شده است که در همه‌پرسی قانون اساسی جدید رای «آری» بدهند.

 

برگ رأی همه‌پرسی قانون اساسی جدید سوریه

در این نامه بر ضرورت تشویق همگانی بر شرکت گسترده در همه‌پرسی قانون اساسی جدید سوریه تاکید و از اعضای حزب بعث خواسته شده است که شهروندان و هم‌وطنان خود را به ابراز عقیده و نظر خود در این همه پرسی تشویق کنند تا مردم در ساخت کشور جدیدشان مشارکت داشته باشند.

به گفته کارشناسان قانون اساسی جدیدی سوریه که در 157 ماده تنظیم و اصلاح شده است، یکی از مهم‌ترین اصلاحات سیاسی بشار اسد که حتی کشورهای عربی منطقه که ادعای دموکراسی در سوریه را دارند و این کشور را تحت فشار قرار داده‌اند، حاضر نیستند چنین قانونی تدوین کنند.

در ماده سی‌وسه قانون اساسی جدید سوریه بر اینکه «آزادی حقی مقدس است و حکومت حق آزادی شخصی را برای شهروندان ضمانت می‌کند تا کرامت و امنیت آنان حفظ شود» تاکید شده است.

قرار است همه‌پرسی قانون اساسی سوریه یکشنبه آینده هفتم اسفند ماه (26 فوریه 2012) در سراسر سوریه برگزار شود.

در صورت تایید مردمی، حداکثر تا سه ماه بعد از تصویب این قانون، انتخابات پارلمانی سوریه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول