اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در آستانه نشست تونس صورت گرفت

ادامه رایزنی میدویدیف با رهبران منطقه در خصوص سوریه

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس جمهوری امارات عربی متحده اوضاع در سوریه را بررسی و بر لزوم توقف خشونت‌ها، آغاز گفت‌وگوهای سیاسی داخلی و احترام به استقلال و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

ادامه رایزنی میدویدیف با رهبران منطقه در خصوص سوریه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری میدویدیف" رئیس‌جمهوری روسیه در جریان مذاکراتی تلفنی با خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس جمهوری امارات متحده عربی اوضاع در سوریه را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی کاخ کرملین، میدویدیف در این گفتگوها مواضع روسیه در قبال حل و فصل اوضاع کنونی در سوریه را تشریح کرد و رهبران دو کشور در خصوص هماهنگی اقدامات در حل و فصل بحرانها به توافق رسیدند.

توجه اصلی طرفین بر ضرورت توقف هر چه سریعتر خشونت‌ها در سوریه از هر دو طرف مناقشه و یافتن راه حل سیاسی برای حل مشکلات از طریق گفت‌وگوهای همه جانبه بین همه طرفین مناقشه در این کشور و همچنین احترام به استقلال و تمامیت ارضی سوریه معطوف شده بود.

رهبران روسیه و امارات عربی متحده تاکید کردند که دخالت خارجی و تلاشهای فرامنطقه ای برای تاثیرگذاری بر اوضاع داخلی سوریه در مغایرت با حقوق بین المللی است و تهدیدی برای امنیت منطقه خاورمیانه و ثبات جهانی خواهد بود.

لازم به ذکر است که رئیس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه نیز در مذاکرات تلفنی با "محمود احمدی نژاد" رئیس‌جمهوری ایران،"عبدالله بن عبدالعزیز السعودی" پادشاه عربستان سعودی و "نوری المالکی" نخست وزیر عراق وضعیت کنونی در سوریه را مورد بررسی قرار داده بود.

میدویدیف در گفت‌وگو با رهبران ایران، عربستان سعودی و عراق به آنان توضیح داد که چرا روسیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد سوریه را وتو کرده است و یادآور شد که علت آن ممانعت از تلاش برخی کشورهای منطقه و غیرمنطقه ای برای بهانه قرار دادن این قطعنامه به منظور اجرای سناریوی مداخله خارجی در امور داخلی این کشور بود.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول