اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری ‌همدانی:

دنیا تشنه فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: دنیا تشنه فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) است زیرا اسلام با فطرت انسان‌ها هماهنگ است.

دنیا تشنه فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌ همدانی ظهر امروز در دیدار معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه و استادان درس خارج و سطوح عالی حوزه اظهار کرد: تحول و رخدادی در دوران کنونی به وقوع پیوست که چهره جهان را دگرگون کرد و تحول عمیقی در سطح دنیا به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما شناخت، ارزیابی و ریشه‌یابی رخدادهاست و در روایات اهل بیت(ع) آمده که شخص خردمند کسی است که شناخت کاملی از حوادث، جریان‌ها و امور زمان داشته و در راستای آن حرکت کرده و گام بردارد.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: کسی که علم و شناخت درباره رویدادهای زمان خود داشته باشد، دچار اشتباه و خطا نمی‌شود.

وی تاکید کرد: لازم است حوادث زمان و فرهنگ انقلاب را به درستی بشناسیم و امام خمینی(ره) در زمینه شناخت رویدادهای تاریخی کار بزرگی انجام دادند.

آیت‌الله نوری‌ همدانی ادامه داد: بنیانگذار جمهوری اسلامی با بررسی تاریخ مشاهده کرد دین اسلام در دورانی بر تمام قدرت‌ها غالب بود و علمای بزرگ را تربیت و کتابخانه‌های بزرگ را راه‌اندازی کرد ولی سپس مسلمانان دچار انحطاط و عقب‌ماندگی شدند.

وی با اشاره به مباهله در طول تاریخ گفت: پیامبر اکرم(ص) مباهله‌ای در موقعیت حساس انجام داد و پاره‌های تن، نور چشم و جان خود را در عرصه مباهله حاضر کرد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امام خمینی(ره) با تلاش، رنج و زحمت توانستند مباهله‌ای در برابر دنیای غرب ایجاد کند و در این مباهله شرق و غرب در برابر اسلام بسیج شده بود و به تهاجم نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی علیه مسلمانان می‌پرداختند.

وی تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی کل جهان را در نظر گرفت و عقیده داشت انقلاب کل جهان را در بر خواهد گرفت و این انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است.

آیت‌الله نوری‌ همدانی ادامه داد: تمام آل‌ها پس از جنگ جهانی اول درست شده و پس از جنگ جهانی دوم برای پایگاه خود سازمان ملل و شورای امنیت درست کردند که بساط و دکانی برای سیاست‌هایشان است.

وی عنوان داشت: امام خمینی(ره) با در نظرگیری زمان مناسب این مباحث، لازم دانستند که قیامی صورت گیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دین پیش از پیروزی انقلاب مثله و پاره پاره شده بود، گفت: دین از ابعاد مختلفی مانند سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، حکومتی و قضایی برخوردار است ولی شاخه‌های این شجره طیبه را بریده بودند.

وی عنوان داشت: فرهنگ قیام و انقلاب برای افراد مختلف جا نیفتاده است و امام خمینی(ره) در نخستین گام به بازشناسی اسلام پرداخت و به دنیا شناساند و اسلام را به میدان آورد که سبب نجات مردم می‌شود.

آیت‌الله نوری‌ همدانی یادآور شد: بنیانگذار جمهوری اسلامی در دومین گام چهره استکبار را به مردم شناساند.

وی خاطرنشان کرد: غزنویان، سلجوقیان، ایلخانان، تیموریان و صفویه کاخ‌های تجملاتی ساختند ولی مردم در فقر بودند و در خارج استکبار خارجی، آمریکا، انگلستان، آلمان و روسیه فعالیت داشت، بنابراین امام خمینی(ره) با در نظر گرفتن شرایط این انقلاب را شکل داد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر شناساندن فرهنگ و سیاست اسلامی بیان داشت: در دورانی فرهنگ و سیاست اسلام در دستان فراماسون‌ها بود ولی اکنون دنیا تشنه فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) است زیرا اسلام با فطرت انسان‌ها هماهنگ است.

وی یادآور شد: قیام‌های بحرین، لیبی، اردن، عربستان و کشورهای اسلامی به سیاست مربوط است، ولی جنبش وال استریت درباره اقتصاد است، بنابراین باید در حوزه‌ علمیه بر روی تمام این امور فرهنگی و اقتصاد اسلام کار شود و شما باید جوابگوی همه مشکلات سیاست، اقتصاد و فرهنگ اسلامی باشید.

آیت‌الله نوری‌ همدانی با خطاب قرار دادن حوزویان گفت: لازم است به زبان‌های مختلف مسلط باشید تا فرهنگ، سیاست و اقتصاد اسلام و اخلاق اسلامی را معرفی کنید.

وی تصریح کرد: دنیا از سکولاریسم، پلورالیسم و اومانیسم بیزار شده و زمینه برای شنیدن حرف‌های شما مساعد است به شرط اینکه حرف‌های دقیق و حساب شده داشته باشید.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: باید در حوزه‌های مجزا درباره سیاست، اقتصاد، تعلیم، تربیت و فرهنگ اسلام کار کنید و این صدور انقلاب است و صدور انقلاب را امام خمینی(ره) به عهده ما طلبه‌ها گذاشته است.

وی با اشاره به نامه‌ای از امام خمینی(ره) به فرزندان خود گفت: فرزندان باید هر چه بیشتر کوشش کنید تا نهال آزادی و استقلال دنیا را آبیاری کنید.

آیت‌الله نوری‌همدانی بیان داشت: امام خمینی(ره) فرمودند فردای شما فردای دشواری است و اگر مجهز به علم، شعور انقلابی شدید پیروزیتان حتمی است و اگر در این رابطه کوتاهی کنید مسئولیت به عهده شماست و اصل دموکراسی اسلامی را فراموش نکنید و برای فردای خود فکر اساسی کنید.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول