اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از دقایقی پیش انجام شد

آغاز رقابت 26 نامزد انتخاباتی در خراسان شمالی برای کسب 4 کرسی

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز رسمی زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، طرفداران 26 نامزد انتخاباتی در خراسان شمالی نیز فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کردند.

آغاز رقابت 26 نامزد انتخاباتی در خراسان شمالی برای کسب 4 کرسی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، طرفداران نامزدهای انتخاباتی در جای جای این استان از دقایقی پیش و با وجود برودت هوا با توزیع و نصب اوراق تبلیغاتی به استقبال تبلیغات انتخابات مجلس نهم رفتند.

طبق آیین نامه اجرایی انتخابات نهم مجلس تبلیغات انتخاباتی از ساعت هشت صبح امروز آغاز و تا هشت صبح روز پنجشنبه 10 اسفند جاری ادامه خواهد داشت.

در عرصه نهمین دوره انتخابات مجلس مجموعاً 26 نامزد انتخاباتی شرکت داشته که حوزه انتخابیه بجنورد متشکل از شهرستان‌های؛ بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم با 12 نامزد بیشترین تعداد نامزدهای انتخاباتی را دارد.

این حوزه انتخابیه با 17 هزار و 245 کیلومتر وسعت معادل 60 درصد وسعت خراسان شمالی دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

همچنین هر یک از حوزه‌های انتخابیه اسفراین و شیروان دارای هفت نامزد انتخاباتی بوده که بر اساس گزارش‌های رسیده از دقایقی قبل فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها در این حوزه‌های انتخابیه نیز آغاز شده است.

هر یک از این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی دارای یک کرسی بوده که 12 اسفند ماه مردم این حوزه‌ها با حضور در پای صندوق‌های رأی، نمایندگان خود را انتخاب خواهند کرد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، نامزدهای انتخاباتی صرفاً باید در چارچوب بخشنامه ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور فعالیت کنند.

به گفته رئیس بازرسی ستاد انتخابات خراسان شمالی طبق ابلاغیه ستاد انتخابات چاپ تراکت توسط نامزدها صرفاً در قطع 15*20 سانتیمتر مجاز بوده و نامزدهای انتخاباتی تنها می‌توانند در این قطع بر روی کاغذ یا مقوا تبلیغات داشته باشند.

علیرضا صحراگرد همچنین چاپ و توزیع جزوه، زندگی‌نامه، بروشور و کارت تبلیغاتی را صرفاً در این قطع مجاز برشمرد و افزود: نامزدهای انتخاباتی همچنین برای استفاده از عکس در چاپ تراکت، زندگی‌نامه، جزوه، بروشور و کارت تنها مجاز بوده تا در قطع 10*15 سانتیمتر چاپ داشته باشند.

وی سخنرانی پرسش و پاسخ از سوی نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها در محیط‌های اداری را ممنوع برشمرد و گفت: در سایر محیط‌ها نیز باید مجوزهای لازم از سوی نامزدهای انتخاباتی برای تأمین امنیت محل سخنرانی گرفته شود.

صحراگرد تبلیغ در روزنامه و جراید صرفاً بخش خصوصی را مجاز برشمرد و اظهار داشت: البته باید در تبلیغ روزنامه و جراید بخش خصوصی نیز قانون تبلیغات در نظر گرفته شود.

وی ارسال و توزیع آثار تبلیغاتی مجاز و چاپ تراکت از طریق شرکت پست در پاکت‌های بسته، بدون وجود آثار تبلیغی بر روی پاکت را برشمرد و گفت: درج و انتشار مراتب حمایت مجامع و گروه‌ها در حوزه‌های انتخابیه در آثار تبلیغی مجاز، توسط نامزدهای نمایندگی به شرط وجود مستند مکتوب بلامانع است.

خراسان شمالی دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس بوده و شهرستان فاروج به عنوان حوزه فرعی حوزه انتخابیه قوچان دارای یک نماینده است.

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 اسفند جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول