اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تصویب در شورای نگهبان

بیکاران صاحب مهارت مستمری دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه طرح حمایت از متقاضیان کار در مجلس تصویب شد، گفت: این طرح پس از تایید شورای نگهبان به صورت قانون در می‌آید، جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پس از رسیدن به سن 25 سالگی می‌توانند در سایت مربوطه ثبت‌نام کنند.

بیکاران صاحب مهارت مستمری دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، محمدحسین فرهنگی در جمع مردم و تعدادی از دانشجویان اظهار کرد: بر اساس این طرح که پس از تایید شورای نگهبان به صورت قانون در می‌آید، جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پس از رسیدن به سن 25 سالگی می‌توانند در سایت مربوطه که ایجاد خواهد شد ثبت‌نام کنند و مهارت و تحصیلات خود را اعلام کنند.

وی افزود: بر اساس این طرح 35 ماده‌ای که با مشاوره و بررسی کارشناسان کار تدوین شده، دولت موظف خواهد بود تا زمانی که فرد ثبت‌نام کننده در خصوص مهارت خود صاحب شغل نشده‌ است ماهانه مستمری دریافت کند.

فرهنگی افزود: پیش‌بینی شده است که مبلغ مستمری به حساب شخصی خود جوان و صاحب مهارت کار واریز شود که از نکات جالب توجه آن پیش‌بینی بازدارندگی آن در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی گفت: هر فردی که پس از ثبت‌نام و دریافت مستمری جرمی مثل اعتیاد، کلاهبرداری و سرقت را انجام دهد پس از ثابت شدن جرم مربوطه مستمری وی نیز قطع می‌شود.

فرهنگی با اشاره به اینکه بودجه طرح یاد شده سال آینده تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: زنان بی‌سرپرست، بد سرپرست و خود سرپرست نیز شامل این طرح خواهند بود.

وی تاکید کرد: بر اساس طرح یاد شده امیدواری بیشتر و تصویر روشنی از آینده در ذهن جوانان و والدین به وجود می‌آید و نسبت به کسب مهارت و تحصیلات انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند.

فرهنگی از دیگر فواید طرح حمایت از متقاضیان کار را بدست آمدن آمار و اطلاعات دقیق از نوع شغل‌های مورد تقاضا و میزان این تقاضاها به تفکیک در استان‌های مختلف اعلام و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال و بسترسازی برای ایجاد شغل توسط سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در ارتباط با یک رشته یا اشتغال خاص را مهیا می‌سازد.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌ها و توانایی‌های نیروی انسانی متخصص منطقه و استان‌ها و نیاز شغلی آنان به تناسب رشته‌ها نیز مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول