اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

با اشاره به نرخ پائین رشد جمعیت ایران

الهیان: ترس مادران برای از دست‌دادن شغل فرزندآوری را به تأخیر می‌اندازد

خبرگزاری فارس: یک نماینده مجلس با اشاره به تأکید وزارت بهداشت و جمعیت‌شناسان به مناسب نبودن نرخ رشد جمعیت ایران گفت: برخی از زنان شاغل به دلیل ترس از دست‌دادن شغل فرزندآوری را به تأخیر می‌اندازند که سیاست‌های حمایتی می‌تواند به افزایش فرزندآوری منجر شود.

الهیان: ترس مادران برای از دست‌دادن شغل فرزندآوری را به تأخیر می‌اندازد

زهره الهیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان فارس در‌خصوص کاهش نرخ تولد در کشور اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر ظرفیت موجود در کشور به درستی مدیریت شود توانایی جمعیت 150 میلیونی را خواهیم داشت.

وی افزود: نرخ رشد جمعیت در سال‌های اخیر کاهش یافته و به 1.3 رسیده است اگر روند کاهش جمعیت همچنان ادامه یابد خطر پیر‌شدن جمعیت کشور را تهدید می‌کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هم‌اکنون کشورهای غربی که نرخ رشد جمعیت آنها کاهش یافته و از جامعه پیری برخوردار هستند،سیاست‌های تشویقی را برای افزایش جمعیت اتخاذ می‌کنند، گفت: کارشناسان وزارت بهداشت و جمعیت‌شناسان کشور معتقدند نرخ رشد جمعیت در وضعیت کنونی برای ایران مناسب نیست.

الهیان بیان کرد: بسیاری از زنان به دلیل ترس از دست دادن شغل فرزندآوری را به تأخیر می‌اندازند در‌حالیکه سیاست‌‌‌های حمایت از مادران شاغل هچون افزایش مرخصی زایمان و ساعات شیردهی می‌تواند به افزایش تمایل زنان جوان برای فرزندآوری کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب هر زن 6 فرزند به دنیا می‌آورد که این رقم هم‌اکنون به 2 فرزند رسیده است،‌گفت: اگر تعداد فرزندان کمتر شود جمعیت جایگزین نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول