اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پس از اعلام چین

پاسخ محکم مسکو به اتحادیه عرب: موضع چین و روسیه درقبال سوریه تغییر نمی‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته روابط بین‌الملل پارلمان روسیه که به سوریه سفر کرده بود در واکنش به سخنان دبیر کل اتحادیه عرب گفت که موضع روسیه و چین مقابل سوریه اصولی است و تغییری نخواهد کرد.

پاسخ محکم مسکو به اتحادیه عرب: موضع چین و روسیه درقبال سوریه تغییر نمی‌کند

به گزارش فارس، الکسی بوشکوف که دو روز پیش به سوریه رفت و با سران این کشور از جمله بشار اسد دیدار و گفت‌وگو کرد، اعلام کرد که موضع کشورش و چین مقابل سوریه تغییر نخواهد یافت.

روز گذشته نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب مدعی شد که نشانه‌هایی دیده می‌شود دال بر اینکه موضع چین و روسیه در قبال سوریه در حال تغییر است.

روسیه و چین بر خلاف اعراب و کشورهای غربی، خواهان حل سیاسی بحران سوریه و عدم دخالت خارجی از جمله دخالت شورای امنیت در آن هستند و تاکنون دو قطعنامه علیه سوریه را وتو کرده‌اند.

بوشکوف به شبکه روسیا الیوم گفت: فکر می‌کنم دبیر کل اتحادیه عرب حرفی زده که خودش دوست داشته است. نمی‌دانم تا الان چه عواملی ممکن است مسکو و پکن را به تغییر موضع اصولی‌شان وادار کند. دو کشور تاکنون بر ضرورت توقف خشونت در سوریه از طرف هر که باشد نه فقط دولت، تاکید کرده‌اند.

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه پس از دیدار با بشار اسد در کنفرانسی خبری نیز اعلام کرده بود که برخی کشورهای بزرگ بانفوذ هستند که تلاش می‌کنند بر اساس اصل دخالت انسانی (بشردوستانه) در سوریه دخالت کنند اما این امر در نهایت به دخالت غیرانسانی تبدیل می‌شود.

بوشکوف اعلام کرد که پارلمان روسیه چنین دخالت‌های نظامی را کاملا رد می‌کند.

روز گذشته چین نیز همین موضع سوریه را اعلام کرد و هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه این کشور در کنفرانسی خبری تاکید کرد که چین همچنان با مداخله خارجی در سوریه مخالف است و از مواضع خود عقب نشینی نمی‌کند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول