اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس مطرح کرد

برگزاری آزمون علمی دانش‌افزایی در جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع)

خبرگزاری فارس: معاون آموزش جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) گفت: آزمون علمی دانش‌افزایی با هدف مرور دوباره دروس نیم سال اول و کشف طلاب مستعد و تقدیر از آنها برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون علمی دانش‌افزایی در جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع)

حجت‌الاسلام محمد حقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با تشریح برنامه‌های آزمون دانش افزایی اظهار داشت: نخستین مرحله این آزمون در سال تحصیلی گذشته و در سطح استان تهران انجام شد که از نفرات برتر تقدیر و تشکر به عمل آمد اما امسال آزمون دو مرحله‌ای شده و قرار است مرحله نخست در سطح مدارس برگزار شود و افرادی که حائز رتبه شوند می‌توانند در سطح استانی شرکت کنند.

معاون آموزش جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) با اشاره به زمان برگزاری این آزمون گفت: قرار بود که امتحانات قبل از نیم سال اول برگزار شود و هر حوزه‌ای سئوالات آزمون را خودش طرح کند؛ این مسئله در شورای اداری جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) مطرح شد و از طرف این شورا به معاونت آموزش مرکز مدیریت استان تهران پیشنهاد شد که آزمون بعد از نیم سال اول و سئوالات آزمون در همه مدارس یکسان و از طرف مرکز مدیریت استان طرح شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه طلاب در نیم سال اول بیشتر دغدغه امتحانات نیم سال اول را دارند تا آزمون علمی و دیگر اینکه اگر طرح سئوال با مدارس علمیه بود، سطح سئوالات یکسان نبوده و درصد کارشناسی آن نیز مشخص نبود، بنابراین مرکز مدیریت استان تهران لطف کرده و پیشنهاد ما را در این زمینه قبول کردند و قرار شد که آزمون در روز پنج شنبه چهارم اسفند ماه جاری برگزار شود.

حجت‌الاسلام حقی در ادامه در توضیح دو مرحله‌ای شدن آزمون، افزود: در آزمون تک مرحله‌ای به دلیل اینکه امکان داشت در سطح استانی عده خاصی از هر مدرسه‌ای شرکت کنند و تعداد شرکت‌کنندگان کم شود و احتمال اینکه این عده از لحاظ علمی در سطح آزمون نباشند، در شورای اداری جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) پیشنهاد دو مرحله‌ای بودن آزمون مطرح شد.

معاون آموزش جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) عنوان کرد: در طرح دو مرحله‌ای همه طلاب مدارس موظف هستند که در آزمون شرکت کنند و کسانی که حائز رتبه شوند در سطح استانی شرکت کنند و مرکز مدیریت استان تهران لطف کردند و این پیشنهاد را پذیرفتند.

وی در مورد مواد امتحانی آزمون افزود: مواد امتحانی هر پایه دو درس اصلی و یک درس فرعی آن پایه است که از دروس اصلی 30 سئوال و از درس فرعی 20 سوال تستی طرح شده است.

حجت‌الاسلام حقی در پایان با اشاره به هدف برگزاری آزمون تصریح کرد: آزمون علمی دانش افزایی با هدف مرور دوباره دروس نیم سال اول و کشف طلاب مستعد و تقدیر و تشکر از آنهاست و مجری این طرح مرکز مدیریت استان تهران است که معاونت آموزش مدارس علمیه موظف به برگزاری این آزمون و ارسال نمرات به مرکز هستند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول