اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس و بنیانگذار شورای دانشگاه‌های بین‌المللی (IUC):

100 دانشگاه از 26 کشور جهان در IUC با هم همکاری می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس و بنیانگذار شورای دانشگاه‌های بین‌المللی (IUC) تاکید کرد: دانشگاه‌های کشورهای اسلامی باید با هم افزایی و ارتباط با یکدیگر پیشرفت کشورهایشان را رقم بزنند.

100 دانشگاه از 26 کشور جهان در IUC با هم همکاری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، اورهان حکمت عزیزاوغلو که در نشست دو روزه روسا و نمایندگان دانشگاه‌های بین‌المللی (IUC) کشورهای اسلامی در دانشگاه تبریز سخن می‌‌گفت با اشاره به اشتراکات دینی و جغرافیایی کشورهای عضو این شورا گفت: این کشورها به دلیل اشتراکاتی که دارند، می‌توانند در زمینه‌های مختلف روابط نزدیکی داشته باشند اما در کنار اینها اولین گام باید از دانشگاه‌ها آغاز شود.

اورهان حکمت عزیزاوغلو  برپایی نشست این شورا را در دانشگاه تبریز مهم خواند و گفت: ما یک فرد آکادمیک هستیم و باید دانشگاهی فکر کنیم، ما دانشجو تربیت و فکر تولید می‌کنیم اعضای دانشگاه‌ها اولین مکانیسم پیشرفت کشورها را تعیین می‌کنند و به همین خاطر ما نمی‌توانیم شکایت کنیم چراکه اگر عقب مانده‌یم باید خودمان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در این راستا باید قدرت‌های همدیگر را کنار هم بگذاریم تا به آن کشورهای پیشرفته برسیم، گفت: در نخستین گام دانشگاه‌های کشورهای اسلامی می‌بایست قدرت و فکر خودشان را در کنار هم قرار دهند و پروژه‌های مشترک داشته باشند.

اورهان حکمت عزیزاوغلو با بیان اینکه تمام فرآورده‌های علمی متعلق به تولید کنندگان آن نیست و باید با انعقاد تفاهمنامه‌ها و افزایش همکاری‌ها این دستاوردها در میان ملل گوناگون گسترده شود به تاسیس IUC اشاره کرد و گفت: با گذشت حدود 1.5 سال از تاسیس این شورا، هم‌اکنون 100 دانشگاه از 26 کشور به عضویت آن درآمده‌اند در یک زمان نزدیک تعداد دانشگاه‌های عضو آن افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هیئت امنای این شورا متشکل از 11 عضو هیئت علمی از جمله دکتر سید محمدتقی علوی رئیس دانشگاه تبریز است، گفت: با تلاش و همت دانشگاه‌های عضو این شورا به ویژه دانشگاه تبریز می‌توانیم به نتایج بسیار خوبی دست یابیم.

اورهان حکمت عزیزاوغلو با تاکید بر اینکه همه ما باید بین‌المللی باشیم، گفت: اما در کنار آن باید کارهای فرهنگی و سیاسی کشور خود را نیز حفظ کنیم چراکه اگر به این مهم توجه نکنیم آداب و رسوم کشورهای خودمان را از یاد می‌بریم.

نشست مشترک نمایندگان و روسای دانشگاه‌های بین‌المللی (IUC) کشورهای اسلامی با شرکت دانشگاه‌هایی از کشورهای ترکیه، سوریه، پاکستان، لیبی، قبرس و گرجستان و دانشگاه‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، محقق اردبیلی، گیلان ،خواجه نصیر، شیراز، امیرکبیر، علم و صنعت، زنجان، علوم پزشکی، ارومیه، صنعتی سهند، پیام نور، مازندران، تربیت معلم آذربایجان طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول