اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازگشت پناهجویان سوری از ترکیه به کشورشان

خبرگزاری فارس:هیات ویژه اعزامی از سوی کمیسیون حقوق بشر مجلس ترکیه به اردوگاه پناهجویان سوری در استان هاتای در گزارش خود اذعان کرد که تاکنون بیش از نه هزار تن از پناهجویان سوری به کشور خود بازگشته اند.

بازگشت پناهجویان سوری از ترکیه به کشورشان

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، در حال که دولت ترکیه سعی می کند با وخیم جلوه دادن اوضاع داخلی سوریه و جوسازی گسترده علیه دولت بشار اسد مردم سوریه را تشویق به ترک خاک این کشور و ورود به خاک ترکیه و اسکان در اردوگاه های آماده شده برای این منظور نماید و در همین راستا تبلیغات گسترده ای پیرامون این مطلب صورت می دهد، گزارش هیات ویژه اعزامی از سوی کمیسیون حقوق بشر مجلس ترکیه به منظور بازدید از اردوگاه پناهجویان سوری که از سوی دولت آنکارا در استان هاتای واقع در مرز سوریه تاسیس شده، حاکی از عدم موفقیت مقامات آنکارا می باشد.

بر اساس گزارش تهیه شده از سوی هیات پارلمانی ترکیه، علیرغم تلاش های آنکارا برای نگه داشتن پناهجویان سوری به بهانه عدم امنیت در خاک سوریه، تاکنون تعداد نه هزار تن از مردم سوریه به کشورشان بازگشته اند. این گزارش حاکی است که از بدو آغاز ناآرامی ها در سوریه که با تحرکات گروه های تروریستی مسلح علیه دولت بشار اسد شکل گرفت، تعداد 18 هزار و 728 تن از شهروندان سوری به دلیل نگرانی از امنیت جانی و مالی به خاک ترکیه پناهنده شدند، ولی حدود نیمی از این عده دوباره به کشورشان بازگشتند.

آقای رفیق ارایلماز نماینده حزب جمهوریخواه خلق از استان هاتای و عضو هیات مذکور تصریح کرد که آغاز موج مهاجرت از سوریه به خاک ترکیه می تواند ناشی از جهت دهی قدرت های بین المللی باشد، کما اینکه عده زیادی از این افراد ظرف مدت کوتاهی به کشورشان بازگشته اند و لذا باید بررسی شود که این عده چرا به کشورشان بازگشتند.

ارطغرل کورک چی نماینده حزب صلح و دمکراسی نیز با تایید این سخنان گفت که بازگشت تعداد زیادی از پناهجویان ظرف مدتی بسیار کوتاه به سوریه موضوعی عادی نیست و باید ماهیت دلیل این امر بررسی و روشن شود.

ترکیه تاکنون شش اردوگاه ویژه پناهجویان سوری در استان هاتای دایر کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول