اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر کشور:

اتباع خارجی دارای کد رهگیری می‌شوند

خبرگزاری فارس: مشاو وزیر کشور گفت: به منظور ساماندهی اتباع خارجی این افراد در کشور دارای کد رهگیری می‌شوند.

اتباع خارجی دارای کد رهگیری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد تهوری بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از مرکز خدمات اداری، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان البرز که در کمالشهر افتتاح شد،‌ اظهار داشت: برای ساماندهی اتباع خارجی در کشور طرح‌های ویژه ای به اجرا درآمده است که ایجاد کد رهگیری برای این افراد از جمله این طرح‌هاست.

وی با اشاره به این که اتباع خارجی در کشور از همه امکانات خدماتی و رفاهی برخوردارند، تأکید کرد: تمام تمهیدات لازم به منظور برخورداری این افراد از بسترهای رفاهی و خدماتی فراهم شده است و اتباع خارجی مانند دیگر هموطنان به راحتی در کشور زندگی می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون بسترهای تحصیل این افراد و همچنین ایجاد بسترهای سوادآموزی برای اتباع خارجی فراهم شده است.

تهوری با اعلام این که براساس برآوردهای انجام شده میزان نرخ باسوادی در بین اتباع خارجی به بالای 70 درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند با استفاده از این بسترها زمینه باسواد شدن خود را در کشور فراهم کنند.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همچنین حمایت‌ها و ایجاد شرایط مناسب از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران امروز اتباع خارجی و پناهندگان از بسیاری از خدمات از جمله بیمه‌های خدمات درمانی نیز استفاده می‌کنند.

تهوری با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده برای اتباع بیگانه در راستای اهداف بشر دوستانه ایران اسلامی است،‌ گفت: باید زمینه‌های آرامش و آسایش این افراد بیش از گذشته فراهم شود.

وی در ادامه به مشکلات مربوط به اتباع خارجی غیرمجاز مقیم در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه این افراد با ارتکاب به جرایم دلخراش مشکلات بسیار زیادی را برای و مردم ایران ایجاد می‌کنند.

تهوری در پایان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده اکنون صدور روادید برای اتباع خارجی از 5 هزار فقره درسال به 50 فقره کاهش یافته است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول