اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان تاکید کرد

افزایش راندمان نیروگاه‌ها در دستور کار وزارت نیرو

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزایش راندمان نیروگاه‌ها، مهندسی ارزش، کیفیت توان و کاهش تلفات را از مهم‌ترین مواردی عنوان کرد که برای بهینه‌سازی و اصلاح مصرف انرژی الکتریکی در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

افزایش راندمان نیروگاه‌ها در دستور کار وزارت نیرو

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مسعود معین‌پور ظهر امروز در افتتاحیه سومین کنفرانس اصلاح و بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی اظهار داشت: انجام این ماموریت و تحقق این اهداف بلند جز در سایه همکاری و تعامل دانشگاه و صنعت برق می‌سر نخواهد شد.

وی گفت: با گذشت بیش از 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهدیم شاخص‌های قدرت نصب شده نیروگاهی7.5 برابر، تولید خالص انرژی 5 برابر، ظرفیت پست‌های برق 11 برابر، پیک برق 11.8 برابر و میزان مصرف انرژی الکتریکی 11.5 برابر افزایش یافته این درحالی است که میزان جمعیت تقریبا 2 برابر شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: مسابقه تولید و مصرف انرژی در کشور به وجود آمده که اتلاف سرمایه‌ها و منابع را رقم زده اما با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، این مسابقه متوقف شد.

معین‌پور تصریح کرد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در خوزستان مصرف برق 6. 65 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت که ارزش ریالی این میزان صرفه‌جویی شده 125 میلیارد تومان و معادل هزینه ساخت یک واحد نیروگاه 105 مگاواتی است.

وی پیک برق خوزستان در گرم‌ترین روز امسال در مرداد ماه را 6 هزار و 604 مگاوات اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 4. 47 درصد رشد داشته این درحالی است که قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها میزان رشد مصرف انرژی در خوزستان هر سال نسبت به سال قبل بین 7 تا 8 درصد بوده است.

معین‌پور جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز را یکی از اقدامات بسیار موثر در ساماندهی و مدیریت مصرف برق عنوان کرد و افزود: در سال 87 در آغاز این طرح تصور وجود 250 هزار فقره برق غیرمجاز بود در حالی که تا امروز 450 هزار برق غیرمجاز در استان خوزستان جمع آوری و تبدیل به اشتراک قانونی شده اما هنوز هم در لایه‌های پنهان شهر و روستا‌ها برق‌های غیرمجاز وجود دارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول