اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمان خبر داد

دستگیری 14 نفر به اتهام حفاری‌های غیر مجاز در کرمان

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: با همکاری نیروی انتظامی 14 نفر به اتهام حفاری‌های غیر مجاز در استان کرمان دستگیر و چهار دستگاه فلزیاب از آنها کشف و ضبط شده است.

دستگیری 14 نفر به اتهام حفاری‌های غیر مجاز در کرمان

مهدی تیموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 680 قطعه عتیقه توسط نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان کشف و ضبط شده است.

وی گفت: طی این مدت نیز با همکاری نیروی انتظامی 14 نفر به اتهام حفاری‌های غیر مجاز دستگیر و تعداد چهار دستگاه فلزیاب از آنها کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 150 هزار مورد گشت‌زنی شبانه‌روزی توسط ماموران یگان حفاظت انجام شده است، افزود: تمام محوطه‌های تاریخی و باستانی استان کرمان با بهره‌گیری از 240 نفر نیروی مجرب و آموزش دیده یگان حفاظت این اداره کل به صورت 24 ساعته حفاظت و مراقبت می‌شوند.

تیموری به عزم جدی این اداره کل در برخورد با حفاری‌های غیر مجاز اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تعداد زیاد اماکن و محوطه‌های تاریخی استان کرمان همکاری مردم و دوست‌داران میراث فرهنگی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت در هنگام سرکشی‌ها بسیار فعال عمل می‌کنند به طوری که از بسیاری از تخریب‌ها و حفاری‌های غیر مجاز جلوگیری کرده و اشخاص متخلف را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اذعان داشت: از تمام مردم و دوست‌داران میراث فرهنگی تقاضا می‌کنیم که به عنوان یک بازوی توانمند مردمی همیار و همکار ما در راستای پاسداری از ارزش‌های تاریخی و فرهنگی باشند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول