اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بشار اسد: گروهک‌های مسلح از خارج حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری سوریه در دیدار رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه اعلام کرد که افراد مسلح از خارج سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند تا اصلاحات در سوریه شکست بخورد.

بشار اسد: گروهک‌های مسلح از خارج حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند

به گزارش فارس، بشار اسد در دیدار الکسی بوشکوف رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه که در دمشق انجام شد، وی را در جریان حقیقت تحولات سوریه و اقدامات گروهک‌های مسلح قرار داد.

به گزارش سانا، اسد با تشکر از موضع ملت و دولت روسیه، تاکید کرد که گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه از خارج این کشور حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند تا ثبات سوریه را بر هم بزنند و هر تلاشی برای اصلاحات و حل بحران سوریه را از بین ببرند.

در حالی که گروه‌های مسلح از ماه مارس با کمک چند کشور منطقه و غربی در شهرهای سوریه فعال شده‌اند،  و این درگیری‌ها بشدت در حمص ادامه دارد، بشار اسد تاکنون با برگزاری یک انتخابات شورای شهر‌، قوانین انتخابات، احزاب، رسانه‌ها اخیرا قانون اساسی اصلاح شده این کشور را آماده همه‌پرسی اعلام کرد.

در این دیدار که بثینه شعبان معاون بشار اسد و سلیمان حداد رئیس کمیته امور روابط خارجی پارلمان سوریه نیز حضور داشتند، الکسی بوشکوف از اصلاحات جاری در سوریه حمایت کرد.

وی بر حل سیاسی موضوع تاکید و تصریح کرد که همه طرف‌های سوری باید بدون دخالت خارجی به گفت‌وگو بپردازند.

این مقام بلندپایه پارلمان روسیه هرگونه دخالت خارجی در سوریه را رد کرد و گفت که موضع روسیه برآمده از تمایل این کشور برای پایبندی به اصول قانون بین‌الملل و تحقق منافع مردم سوریه است.

وی تاکید کرد که شورای امنیت نباید در این خصوص جانبدارانه عمل کند.

سفر بوشکوف به سوریه فردا به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول