اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تقلای وزیر خارجه آمریکا برای جلب نظر مسکو و پکن علیه دمشق

کلینتون: کنفرانس «دوستان سوریه» برای تضعیف دولت سوریه است

خبرگزاری فارس: در حالیکه غرب آماده می‌شود تا دولت سوریه را تضعیف کند، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست "گروه ۲۰" در مکزیک تصریح کرد که پیام روشنی برای روسیه و چین دارد و به دنبال جلب حمایت آنها علیه سوریه است.

کلینتون: کنفرانس «دوستان سوریه» برای تضعیف دولت سوریه است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، "هیلاری کلینتون" در نشست سران اقتصادی جهان موسوم به گروه ۲۰ در مکزیک اعلام کرد: ما پیام واضح و روشنی به روسیه و چین و دیگر کشورهایی که هنوز نمی‌دانند چگونه با افزایش خشونت‌ها در سوریه برخورد کنند و تاکنون نیز متأسفانه گزینه‌های اشتباهی را انتخاب کردند و انتخاب‌های اشتباهی داشتند، داریم.

کلینتون اعلام کرد که نشست "دوستان سوریه" که قرار است با سازماندهی اتحادیه عرب در ۲۴ فوریه (۵ اسفندماه) در تونس برگزار ‌می‌شود در نظر دارد جنبشی بین‌المللی علیه بشار اسد به وجود آورد و از این طریق دولت اسد را تضعیف کند.

برگزاری این کنفرانس با حمایت آمریکا که به گفته یک مقام مسئول در دفتر ریاست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا (در گفت‌وگو با عربی‌پرس)، نماینده ویژه هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس در تونس حاضر خواهد شد، پس از آن صورت می‌گیرد که طرح‌های اعراب و آمریکا و غرب در شورای امنیت علیه سوریه با مخالفت روسیه و چین و کشورهایی دیگر مانند هند و آفریقای جنوبی شکست خورده است.

کلینتون ادامه داد: این نشست آتی همچون قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که هفته گذشته به تصویب درآمد، نشان می‌دهد که رژیم اسد به طرز چشمگیری منزوی شده است و مردم شجاع سوریه به حمایت و یکپارچگی ما نیاز دارند.

وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران اعلام کرد: ما باید برای این احتمال آماده شویم که رژیم سوریه تحت افزایش فشار می‌رود که احتمالاً این امر فضای بیشتری برای تمامی ما سخت برای انتقال قدرت در سوریه تلاش کنیم و ما تعاملات دیپلماتیکی خود با کشورهایی که هنوز از رژیم اسد حمایت می‌کنند افزایش می‌دهیم.

بر اساس این گزارش، کشورهای غربی و عرب که به دنبال سقوط اسد هستند در حال آماده‌سازی یک ژست آشکار برای حمایت از مخالفان اسد هستند.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول