اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در تظاهرات اعتراضی هزاران تونسی تأکید شد

کنفرانس«دوستان سوریه» کنفرانس قاتلان است/ تونس پل صهیونیست ها نیست + عکس

خبرگزاری فارس: تظاهرات کنندگان تونسی مخالف حمله و توطئه علیه سوریه تاکید کردند انقلاب تونس پلی برای توطئه‌های صهیونیستی نیست.

کنفرانس«دوستان سوریه» کنفرانس قاتلان است/ تونس پل صهیونیست ها نیست + عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تونس، شمار قابل توجهی از تونسی‌های مستقل و همچنین اعضای سازمان‌ها و جمعیت‌های تونسی مخالف حمله به سوریه و هیئت ملی حمایت از مقاومت عربی و مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در میدان حقوق بشر شهر تونس پایتخت تجمع کرده و شعارهایی در حمایت از مقاومت و انتقاد از دخالت خارجی در سوریه سر داده و خواستار دست برداشتن از توطئه‌چینی علیه نظام و ملت و ارتش سوریه شدند.

 

حمایت تونسی‌ها از دولت و نظام سوریه

 

 

 

 

همچنین تظاهرات‌‌کنندگان تونسی با بیان اینکه آنچه امروز در سوریه رخ می‌دهد، نتیجه و دستاورد طرح خاورمیانه جدید است که در اصل قضیه فلسطین را هدف قرار داده است، تاکید کردند: انقلاب تونس پلی برای توطئه‌های صهیونیستی نیست.

 

 

حمایت تونسی ها از دولت سوریه و مخالفت با توطئه علیه این کشور

"احمد الکحلاوی"، رئیس هیئت ملی حمایت از مقاومت عربی و مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزاری نشست دوستان سوریه در 24 فوریه جاری در تونس، سرزمین آزادی و کرامت و انقلاب را رد و محکوم کرد.

وی گفت: به هیچ وجه نمی‌توانیم دشمن سوریه‌ای باشیم که همواره از انقلاب‌‌های عربی حمایت کرده و در صحنه دفاع از مقاومت حاضر بوده است.

 

مخالفت نوسی‌ها با هرگونه توطئه علیه دولت سوریه

 

الکحلاوی تاکید کرد که ما به هیچ وجه نمی‌پذیریم کسی علیه سوریه چه در تونس یا هر کشور دیگری توطئه کند، چراکه سوریه همواره در کنار مقاومت اسلامی و عراق ایستاده است.

وی همچنین گفت: کسانی که می‌خواهند علیه سوریه در اینجا (تونس) نشست ترتیب دهند بی‌‌تردید نمی‌توان آنها را دوست سوریه خطاب کرد،‌ بلکه باید آنها را قاتلان جهان عرب و اشغالگران اراضی و غارت کنندگان خیرات و برکات آن دانست، و همه می‌دانند این اقدامات از جمله مواضع آمریکا و غرب بوده و در واقع عاملان و دست نشاندگان رژیم صهیونیستی در فلسطین و جهان عرب و اسلام هستند.

 

فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در تونس

 

از سوی دیگر "محسن النابتی"، فعال سیاسی تونسی گفت: صرف پیوستن دولت تونس به طرح آمریکا و سر فرود آوردن در برابر تصمیمات امپریالیسم جهانی موجب می‌شود تا مرگ انقلاب تونس را اعلام کرد و بیانگر دور زدن بهار عربی به واسطه آمریکاست.

از سوی دیگر برخی از شهروندان تونسی مقیم سوریه که به دنبال اخراج سفیر سوریه از تونس به کشور خود بازگشته‌اند،‌ تاکید کردند که رسانه‌ها حوادث جاری در سوریه را بسیار بزرگ جلوه می‌دهند، به همین منظور از دولت تونس خواستار یافتن راه حلی فوری برای تونسی‌های مقیم سوریه شدند.

"سوریه پیروز خواهد شد و عدالت و مساوات را برقرار خواهد کرد" این سخن "ففانی دمق"،‌ عضو کمیته ملی مقابله با تجاوز و جمله علیه سوریه تاکید کرد که هدف غرب تقسیم و تجزیه سوریه و تبدیل آن به عراق جدید و تقسیم سوریه و آواره کردن ملت آن با هدف غلبه بر آخرین سنگر و دژ منیع و مستحکم جهان عرب است.

 

دفاع از نظام سوریه در تونس

 

اما "ایناس الجوانی"، از دیگر اعضای کمیته ملی مقابله با تجاوز و حمله علیه سوریه تاکید کرد وی مخالف هرگونه دخالت خارجی در خاک سوریه است و او از جمله مخالفان پیمان ناتوست که آن را مزدور رژیم صهیونیستی توصیف کرد و توصیح داد که آنچه در سوریه رخ می‌دهد جنگ کسانی است که از شکست دادن مقاومت لبنان در سال 2006 عاجز و ناتوان بودند و این از جمله دستاوردهای سیاست آمریکا جهت ایجاد آشوب و هرج و مرج در سوریه است.

 

حمایت شهروندان تونسی از دولت و نظام سوریه

وی به عنوان یک شهروند تونسی تاکید کرد که برگزاری چنین کنفرانس‌هایی بی‌تردید کرامت و عزت تونس را لکه دار و آلوده و ناپاک می‌کند. 

این در حالی است که برخی از تظاهرات‌کنندگان نیز اعلام کردند آمریکا و رژیم صهیونیستی هم اکنون در حال پیاده کردن سیاست افراط‌گرایی مذهبی و تفرقه‌اندازی میان مسلمانان هستند و این مهمترین سلاح آنها در تصرف سرزمین‌های عربی و نابودی و تخریب  و غارت ثروت‌‌های آن است.

 

مخالفت تونسی ها با دخالت فرانسه و قطر در امور داخلی سوریه

 

"رفیق عبد السلام"، وزیر خارجه تونس پیش از این در نشستی مطبوعاتی تاکید کرده بود که کنفرانس دوستان سوریه در سطح وزرای خارجه کشورهای اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا و سازمان کنفرانس اسلامی و برخی طرف‌های بین المللی مانند آمریکا و چین و روسیه و هند و برزیل برگزار می‌شود و در آن شورای ملی سوریه شرکت نمی‌کند و نمی‌توان آن را نسخه‌ دیگر لیبی برشمرد. 

وزیر خارجه تونس در ادامه افزوده بود که مسئله به رسمیت شناختن شورای انتقالی سوریه الان مطرح نیست و این کنفرانس با تصمیم دولت تونس و در چارچوب تصمیمات ملی و منافع ملی و عربی اتخاذ شده است و هیچ گروه یا جریانی در آن دخالت نداشته‌ و خواسته‌ها و سیاست‌های خود را بر دولت تحمیل نکرده‌اند.

  انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول