اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

غبار محرومیت از چهره سیستان زدوده شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل با اشاره اقدمات صورت گرفته در منطقه سیستان طی سال‌های اخیر گفت: گرد محرومیت از چهره سیستان زدوده شده است.

غبار محرومیت از چهره سیستان زدوده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسین کیخا عصر امروز در جلسه شورای اداری در فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه ‌بیش از یک میلیارد و 220 میلیون تومان برای ایجاد 120 دکل همراه اول و موبایل روستایی در منطقه سیستان هزینه شده است، اظهار داشت: در بخش مخابرات در قبل از دولت نهم دو دکل موبایل در منطقه سیستان وجود داشت اما امروز با تلاش دولتمردان 120 دکل همراه اول و موبایل روستایی در سیستان نصب شده است.

وی افزود: بیش از یک میلیارد و 220 میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

فرماندار زابل بیان داشت در زمینه دفاتر مخابراتی روستایی، قبل از دولت نهم 8 دفتر مخابراتی در منطقه سیستان وجود داشته که هم اکنون این رقم با هزینه 40 میلیون تومان به 54 دفتر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه قبل از دولت نهم در سطح منطقه سیستان خطوط اینترنت وجود نداشت گفت: هم اکنون تمامی مناطق سیستان زیر پوشش دیتا قرار گرفته و تمامی شهرها و روستاهای تابع از خدمات اینترنت پر سرعت برخوردار شده‌اند.

کیخا ادامه داد: اپراتور همراه اول قبل از دولت نهم 18 هزار و 700 مشترک داشته که هم اکنون بیش از 125 هزار شماره وجود دارد.

وی تصریح کرد: تمامی جاده‌ها و روستاها هم اکنون از پوشش شبکه تلفن همراه در دولت نهم و دهم برخوردار شده‌اند.

فرماندار زابل در زمینه خدمات انجام شده در بحث برق نیز افزود: در بخش برق با 570  میلیارد تومان اعتبار به شبکه سراسری کشور از طریق زاهدان متصل شده‌ایم و از طریق سفید آبه نیز خط 400 کیلو ولت دو مدار به شبکه خراسان جنوبی وصل می‌شویم.

وی اضافه کرد: 2 مدار از این جهت که خط برگشت با راه اندازی توربین‌ها باید فعال می‌شود.

کیخا گفت: برای 500 مگاوات برق مجوز صادر شده که بیش از 15 هزار هکتار به شرکت‌های سرمایه گذاری در این زمینه واگذار شده است.

وی بیان کرد در این منطقه راندمان بهره‌برداری از انرژی باد بیش از 98 درصد است که امیدواریم با توجه دولت محترم منطقه سیستان به کانون انرژی‌های نو تبدیل شود.

کیخا گفت: در بخش آب اجرای طرح بزرگ آبرسانی به شهرهای سیستان با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان در حال اجرا‌ست.

وی افزود: خط دوم انتقال آب به شهر زابل به صورت آزمایشی انجام شده و در مرحله تست و راه‌اندازی قرار دارد.

فرماندار زابل اضافه کرد: با راه اندازی خط دوم انتقال آب به دلیل تامین آب مورد نیاز شهروندان دیگر مردم حاضر به استفاده از پمپ‌ها نیستند.

وی تصریح کرد: خط انتقال آب هامون شهر و ادینی در حال اجرا است که در این دو شهر کار مخازن آب به اتمام رسیده و امیدواریم خط لوله در ابتدای تابستان سال آینده مورد بحث و بهره‌برداری قرار بگیرد.

کیخا ادامه داد: ایجاد بزرگراه‌های زابل ـ زاهدان و هیرمند ـ زهک و نهبندان باعث شده گرد محرومیت از چهره سیستان زدوده شود.

کیخا خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار سیستان با تقدیم بیش از 2500 شهید وفاداری خود را به نظام و ولایت فقیه در عمل اثبات کردند و قطعا در انتخابات پیش رو نیز با حضوری گسترده موجبات ناامیدی دشمنان نظام را فراهم خواهند کرد.

فرماندار زابل افزود: در بعد خارجی و بین المللی همین بس که جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو در بین تمام ملت‌های آزادی‌خواه مطرح است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول