اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان خبر داد

واردات دام توسط مرزنشینان زهک با صدور مجوز از افغانستان

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌ و بلوچستان گفت: به منظور اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت معیشت، مرزنشینان زهک پس از صدور مجوز می‌توانند از کشور افغانستان دام وارد کنند.

واردات دام توسط مرزنشینان زهک با صدور مجوز از افغانستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زهک، علی محمد آزاد امروز در جلسه شورای اداری شهرستان زهک در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: در زمینه اشتغال‌زایی مرزنشینان و بهبود وضعیت معیشت مردم، مرزنشینان در شهرستان زهک می‌توانند پس از صدور مجوز از طرف دستگاه‌های مربوطه از کشور افغانستان دام وارد کنند.

وی افزود: ایجاد شغل برای جوانان به ویژه مرزنشینان از دغدغه‌های مهم دولت است که تلاش می‌شود این امر محقق شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مجوز جدیدی از طرف ریاست جمهوری صادر شده است که کسانی که در فاصله 20 کیلومتری مرز زندگی می‌کنند پس از دریافت دفترچه می‌توانند ماهیانه مقداری کالا از کشور افغانستان وارد و از تخفیف گمرکی 50 درصدی نیز بهره‌مند شوند.

آزاد همچنین از اختصاص 280 میلیارد تومان اعتبار به مناطق محروم استان خبر داد و گفت: اعتبار اختصاص یافته به استان در سال‌جاری 300 میلیارد تومان بوده که علاوه بر آن در زمینه توسعه روستاها و اجرای طرح‌های هادی در روستاهای استان مبلغ 280 میلیارد تومان دیگر نیز اختصاص یافته است.

وی با اشاره به استعدادهایی که در بخش کشاورزی و دامپروری در حوزه شهرستان زهک وجود دارد بیان داشت: دولت توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی دارد و قرار است در راستای استفاده بهینه آب، طرح آبرسانی با لوله به مزارع کشاورزی در استان اجرا شود که در حال حاضر در 300 هکتار از اراضی منطقه به صورت آزمایشی در حال انجام است که در صورت به نتیجه رسیدن در تمام اراضی کشاورزی سیستان اجرا خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خبر خوشی دارم برای بخش صنعت و تولید که 50 درصد سود تسهیلات اعطایی به بخش صنعت و تولید را دولت پرداخت می‌کند و هزینه بیمه را هم به صورت 100 درصد دولت می‌پذیرد.

آزاد به اقدامات صورت گرفته در بخش فرهنگ اشاره کرد و گفت: از 50 میلیارد تومان اختصاص یافته به بخش فرهنگی استان تاکنون 30 درصد آن واگذار شده و بقیه هم در حال تأمین اعتبار است.

وی در پایان حضور همیشگی مردم استان را در صحنه های مختلف ستودنی دانست و بیان کرد: من مطمئنم که شما در انتخابات پیش رو یک بار دیگر دشمنان نظام و اسلام را ناکام خواهید کرد.

در ادامه سفر استاندار به زهک، وی از پروژه‌های بیمارستان 48 تختخوابی زهک، پل دوم روی رودخانه سیستان در شهر زهک، دهانه ورودی آب به رودخانه سیستان و سایت اداری شهرستان زهک بازدید کرد و اظهار داشت: تمامی پروژه‌های نیمه تمام شهرستان زهک تا نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش فارس: ساخت بیمارستان زهک با اعتبار 10 میلیارد تومان و ساخت پل دوم بر روی رودخانه سیستان با اعتبار 6 میلیارد تومان و سایت اداری با اعتبار 7 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز از سال 1388 آغاز شده است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول