اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه آهن جنوب شرق خبر داد

افزایش 184 درصدی تناژ بار در راه آهن جنوب شرق

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: تناژ خالص بار حمل شده در 10 ماه ابتدای سال‌جاری از افزایش 184 درصدی نسبت به سال قبل برخوردار شده است.

افزایش 184 درصدی تناژ بار در راه آهن جنوب شرق

سید مصطفی داودی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است، کارکنان این اداره کل پس از بهره‌برداری رسمی از محور زاهدان ـ کرمان با همت و تلاش جهادگونه و برنامه‌ریزی صحیح تمام سعی خود را در راستای تحقق فرمایشات رهبری به کار بسته‌اند.

وی افزود: در این راستا کارکنان این اداره کل اقدام به راه‌اندازی و افزایش تعداد قطارهای مسافری و باری از جمله قطارهای حمل گاز، خودرو، فرآورده‌های نفتی، اکو و... کردند که این امر سبب افزایش چشمگیر حجم عملیات جابه‌جایی بار و مسافر در این ناحیه شد.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق بیان داشت: در 10 ماه امسال، تناژ خالص بار حمل شده در این ناحیه 74 هزار و 22 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 25 هزار و 996 تن، 184 درصد افزایش داشته است.

داودی ادامه داد: همچنین میزان تن کیلومتر خالص بار حمل شده در این مدت 7 میلیون و 857 هزار و 586 تن بوده که نسبت به سال گذشته با 4 میلیون و 884 هزار و 876 تن کیلومتر با 60 درصد رشد مواجه بوده است.

وی با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ایستگاه صحرایی تخلیه فرآورده‌های نفتی زاهدان و ایستگاه تخلیه گاز مایع تا پایان سال‌جاری اظهار امیدواری کرد: با اتصال انبار نفت زاهدان به شبکه ریلی کشور که یکی از بزرگترین انبارهای نفت جنوب شرق کشور است بخش قابل توجهی از روزانه 4 میلیون لیتر سوخت مورد نیاز استان توسط راه‌آهن حمل شود.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 26 رام قطار حمل خودرو، شش رام قطار حامل سیمان صادراتی، 54 رام قطار مواد سوختی و 30 رام قطار اکو در این ناحیه سیر کرده‌اند.

داودی افزود: تناژ بار حمل شده در این اداره کل در سال 89 نیز با افزایش 82 درصدی نسبت به سال 88 همراه بوده است.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول