اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

احداث 1200 کیلومتر راه در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث یک‌هزار و 262 کیلومتر پروژه در حوزه راه و ترابری آذربایجان‌شرقی خبر داد.

احداث 1200 کیلومتر راه در آذربایجان‌شرقی

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد صادقی ظهر امروز در مراسم افتتاح جاده جلفا ـ ایواوغلی، اعتبار این پروژه‌ها را بیش از 40 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: با تکمیل این پروژه‌ها، تحول بسیار خوبی را در استان آذربایجان شرقی شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، از اجرایی شدن 8 کیلومتر ادامه مسیر جلفا ـ ایواوغلی در محدوده منطقه آزاد ارس در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بزرگراه مرند ـ جلفا نیز در ادامه آزادراه تبریز ـ زنجان برای اتصال به مرزهای بین‌المللی جلفا و بازرگان با دستور رئیس جمهور در حال عملیاتی شدن است و برای احداث آنها با بخش خصوصی توافق کرده‌ایم.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم گفت: توسعه در موضوع راه استان به خصوص در منطقه آزاد ارس به واسطه اهمیت ارتباط با مرزهای بین‌المللی با سرعت انجام می‌گیرد.

احمد علیرضابیگی با بیان اینکه این جاده علاوه بر صرفه‌جویی در طی مسیر جلفا به بازرگان، در توسعه منطقه نیز موثر است، افزود: بخشی از این راه در محدوده منطقه آزاد ارس واقع شده که تلاش می‌کنیم با تکمیل آن، منافع این منطقه و در واقع منافع مردم را تامین کنیم.

وی، از برنامه‌ریزی حوزه عمرانی استان برای تبدیل کارگاه‌های ساختمانی واقع در این جاده به راهدارخانه خبر داد و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز دعوت کرد برای ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی در این مسیر مشارکت کنند.

جاده جلفا ـ ایواوغلی با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد ریال روز یکشنبه با حضور استاندار و معاون وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

این جاده به طول 27 کیلومتر از جمله محورهای اصلی استان آذربایجان‌شرقی و غربی است که با اتصال شهرستان جلفا به جاده ترانزیتی مرز بازرگان باعث رونق هرچه بیشتر منطقه خواهد شد.

کاهش 70 کیلومتری مسیر جلفا به سه‌راهی ایواوغلی، تسهیل در ترافیک عبوری و کاهش تصادفات، دسترسی سریع به مراکز مهم تجاری و رونق بخشیدن به سرمایه‌گذاری ملی و گردشگری از جمله دستاوردهای احداث این جاده است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول