اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه دولتی چین:

حمایت غرب از مخالفان اسد جنگ داخلی در سوریه را تحریک می‌کند

خبرگزاری فارس: یک روزنامه چینی با اشاره به مداخله غرب در سوریه، حمایت غرب از مخالفان سوری را عامل وقوع جنگ داخلی در سوریه توصیف کرد.

حمایت غرب از مخالفان اسد جنگ داخلی در سوریه را تحریک می‌کند

به گزارش فارس، روزنامه "پپیپل دیلی"، یکی از روزنامه های برتر چینی امروز ضمن اینکه از درخواست هایی که در راستای کناره گیری "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه از قدرت مطرح شده اند انتقاد و این درخواست ها را عامل تحریک خشونت های بیشتر در دمشق توصیف کرد، نوشت که کشورهای غربی با حمایت و پشتیبانی قاطعانه خود از گروه های مخالف سوری در حال تحریک وقوع یک جنگ داخلی در سوریه هستند.

این روزنامه چینی در تفسیر خود با اشاره به اینکه چین باید به سیاست خود مبنی بر مخالفت با هر گونه تلاش برای اجباری کردن تغییر نظام در سوریه و یا دخالت در این کشور ادامه دهد، نوشت: اگر کشورهای غربی به حمایت کامل خود از گروه های مخالف سوریه ادامه دهند، در این صورت در پایان این حمایت ها یک جنگ داخلی گسترده اتفاق خواهد افتاد و متعاقب آن هیچ راهی برای ممانعت از دخالت های احتمالی نظامی کشورهای خارجی در سوریه وجود نخواهد داشت.

پیپل دیلی که اخیرا تفاسیر زیادی را در جهت بازتاب دیدگاه پکن درباره بحران سوریه و انتقاد از تلاش ها جهت مداخله در امور داخلی دمشق و تغییر نظام این کشور منتشر کرده است، نوشت: اگر شورای امنیت قطعنامه ای را در جهت حمایت از طرح اتحادیه عرب مبنی بر کناره گیری اسد از قدرت به تصویب برساند، این قطعنامه صرفا به خشونت های بیشتر در سوریه منجر می شود و درگیری های این کشور بدتر از شرایط فعلی خواهد شد.

22 کشور از اتحادیه عرب در نشست اخیر خود در قاهره طرحی ارائه کرده اند که در آن ضمن درخواست تماس با مخالفان سوری از سازمان ملل درخواست شده است تا مجوز اعزام نیروهای حافظ صلح به سوریه را صادر کند؛ علاوه بر این گروهی موسوم به گروه "دوستان سوریه" نیز که متشکل از آمریکا، کشورهای عربی و هم پیمانان اروپایی واشنگتن هستند نیز قرار است در تاریخ 24 فوریه سال جاری نشستی را با محور طرح پیشنهادی اتحادیه عرب در تونس برگزار کنند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول