اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

دهیاران برای حل مشکلات روستاها از کمک‌های مردمی استفاده کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب از جذب 10 میلیارد ریال اعتبار از محل ارزش افزوده به دهیاری‌های این شهرستان در سال ‌جاری خبر داد و گفت: در کنار این اعتبارات، دهیاران برای حل مشکلات روستاها باید از کمک‌های مردمی استفاده کنند.

دهیاران برای حل مشکلات روستاها از کمک‌های مردمی استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی شامگاه امروز در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان بناب با بیان اینکه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با احساس وظیفه بیشتر و با جذب کمک‌های مردمی در حل مشکل روستاها قدم بردارند، افزود: شوراها تنها به استفاده از نام شورا بسنده نکنند.

وی همچنین با اشاره به لزوم بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: دهیاران و شوراها نباید خود را به یک کاندیدای خاص منتسب کنند و قطعاً هرگونه طرفداری و جانبداری از سوی دهیاران و شوراها از یک کاندیدای خاص، سبب افزایش اختلافات در سطح آن روستا خواهد شد.

فرماندار بناب با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس نهم و نیز حساسیت بالای آن گفت: دشمن بعد از فتنه سال 88 در حال رصد کردن نخستین انتخابات بعد از آن قضایا است و دشمن مترصد این نکته است که بعد از فتنه سال 88 مشارکت مردم در انتخابات به چه میزان خواهد بود.

وی سپس تأکید کرد: وظیفه شوراها و دهیاری دعوت مردم به حضور و مشارکت حداکثری در صحنه انتخابات است.

برقی در ادامه سخنان خود با رد هرگونه اظهارنظر از سوی کاندیداها مبنی بر کاهش اعتبارات عمرانی شهرستان گفت: اینها حرف‌های واهی است و چنین اتفاقی نیفتاده؛ ضمن آنکه اجرای طرح‌های عمرانی توسط دولت انجام می‌گیرد و نمایندگان مجلس فقط مسئولیت نظارت را بر عهده دارند.

وی در عین حال افزود: وظیفه نماینده مجلس کشیدن جاده و آسفالت راه روستایی نیست و قانون برای تمام قوای کشور وظیفه تعیین و مشخص کرده است و نمایندگان نباید عملکرد دولت را به نام خود منتسب کنند.

فرماندار بناب نصب هرگونه پوستر و عکس کاندیداها در مغازه‌ها را غیرقانونی دانست و تصریح کرد: بر اساس قانون، نیروی انتظامی با افراد متخلف برخورد خواهد کرد و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

وی با بیان ویژگی‌های یک نماینده خوب گفت: به افرادی رأی بدهید که تابع ولایت فقیه و رهبری باشد، چون اگر مجلس، مجلس ولایت‌مدار باشد، قطعاً دشمنان از اهداف و برنامه‌های خود عقب‌نشینی خواهند کرد.

بخشدار مرکزی بناب نیز در این نشست با اشاره به خدمات دولت نهم و دهم به مناطق محروم به خصوص روستاها گفت: در دهه فجر امسال بیش از 80 درصد طرح‌های افتتاح شده این شهرستان در سطح روستاها انجام گرفت.

ناصر بزازبنابی از جذب 250 میلیارد ریال تسهیلات برای بهسازی خانه‌های روستایی در شهرستان بناب در سال‌ جاری خبر داد و گفت: تعداد تسهیلات در نظر گرفته شده برای شهرستان بناب 33 هزار و 266 سهمیه است که 2 هزار و 500 مورد آن جذب شده است.

وی افزود: از تعداد 624 سهمیه اختصاص یافته در سال90 به شهرستان بناب 414 مورد آن جذب شده است.

بخشدار مرکزی بناب از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خواست در جذب اعتبارات و تسهیلات بیش از پیش تلاش کنند.

رئیس ستاد بازرسی انتخابات شهرستان بناب با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دهیاران و شوراهای اسلامی جلب مشارکت‌های مردمی است که انتظار داریم شوراها در این خصوص قدم‌های لازم و اساسی را برای توسعه روستاها بردارند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول