اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خبر داد

دستگیری و انهدام باند 5 نفره سارقان مامورنما در البرز

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری و انهدام باند پنج نفره سارقان مامورنما خبر داد و گفت: این سارقان تاکنون به 40 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

دستگیری و انهدام باند 5 نفره سارقان مامورنما در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاع‌سانی فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های تهران البرز، ‌حمیدرضا گل صباحی از دستگیری افرادی که با تشکیل یک باند پنج‌نفره و در قالب دو اکیپ جداگانه با استفاده از خودروهای مدل بالا و البسه و تجهیزات نظامی در پوشش مامور با حضور در جلوی مراکز تجاری و اقتصادی و جاده‌های مواصلاتی شهر، از شهروندان اخاذی می‌کردند با 40 فقره سرقت خبر داد.

وی اعلام کرد: در پی دریافت گزارش‌های متعدد مبنی بر سرقت و اخاذی از شهروندان زیر پوشش مامور و با استفاده از خودروهای مدل بالا، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلس آگاهی قرار گرفت.

این مسئول در ادامه گفت: ماموران پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی موضوع فوق دریافتند که این سارقان با تشکیل دو اکیپ جداگانه با استفاده از تابلوی ایست، چراغ گردان، البسه ناجا و تجهیزات نظامی در جلوی بانک‌ها، مراکز تجاری و اقتصادی و همچنین با حضور در بزرگراه‌ها و جاده‌های مواصلاتی شهر اقدام به بازرسی از افراد و سرنشینان خودروهای عبوری و کامیونت کرده و با عنوان مامور پلیس آگاهی و پلیس مبارزه با مواد مخدر از شهروندان اخاذی می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع اکیپ‌های ویژه‌ای از ماموران پلیس آگاهی جهت شناسایی سارقان وارد عمل شده و با توجه به اظهارات شاکیان و چهره‌نگاری‌های فرضی از چهره متهمان برای آنان محرز شد که این نوع سرقت‌ها توسط افرادی از طایفه فیوج صورت می‌گیرد.

گل صباحی ادامه داد: به همین منظور ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی هویت سارقان را شناسایی کردند اما با توجه به اینکه سارقان دائما از مکانی به مکان دیگر نقل مکان می‌کردند، شناسایی محل اختفای آنها به سختی انجام می‌شد، اما با تشدید و تمرکز اقدامات و مراقبت‌های شبانه‌روزی بی‌‌وقفه و نامحسوس از سوی ماموران در نهایت محل اختفای سردسته باند به نام «داریوش –الف » در حوالی کمالشهر کرج شناسایی و با زیر نظر قرار دادن تمام رفت و آمدها به منزل وی تعداد چهار نفر را که به وسیله سه دستگاه خودروی پژو 405، پژو پارس و پراید به آن مکان مراجعه کرده بودند، شناسایی و پس از اطمینان از اینکه آن چهار نفر همان سارقان هستند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز تصریح کرد: ماموران همزمان با دستگیری این چهار نفر یکی دیگر از همدستان آنها را در مهرشهر کرج دستگیر و در بازرسی از منزل آنها یکدستگاه لب‌تاب، دو دستگاه دوربین عکاسی، شش دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، یک قوطی افشانه اشک آور پلیس و ... را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ گل‌صباحی در پایان اظهار داشت: متهمان در بازجویی‌های ماموران ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر سرقت و اخاذی از شهروندان، به 40 فقره سرقت تحت پوشش مامور در استان البرز و سایر استان‌ها اقرار کردند.

متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و تلاش جهت شناسایی شکات و کشف سایر سرقت‌ها در حال پیگیری است.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول