اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

پارلمان مصر وزارت خارجه را ملزم به «تدوین استراتژی» درباره رابطه با ایران کرد

خبرگزاری فارس: کمیته روابط خارجی پارلمان مصر در نشست امروز خود بر لزوم تدوین استراتژی شفاف و آشکار توسط وزارت خارجه مصر در قبال رابطه با ایران تاکید کرد.

پارلمان مصر وزارت خارجه را ملزم به «تدوین استراتژی» درباره رابطه با ایران کرد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، کمتیه روابط خارجی پارلمان مصر امروز به ریاست "عصام العریان"، سخنگوی رسمی جماعت اخوان المسلمون مصر تشکیل جلسه داد.

در این نشست عصام العریان از وزارت خارجه مصر خواست تا استراتژی شفاف و روشنی در برابر موضوع رابطه مصر با ایران به ویژه در راستای موضع‌گیری‌های اخیر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در قبال مصر و همچنین آمریکا و رژیم صهیونیستی تدوین و آن را به پارلمان منتخب مصر ارائه دهد.

در این نشست "ولید عبد الناصر"، مدیر امور برنامه‌ریزی خارجی وزارت خارجه مصر در سخنانی تاکید کرد که رژیم مبارک هیچ‌گاه به موضوع رابطه با ایران به صورت جدی نگاه نمی‌کرد بلکه از آن به عنوان اهرم فشاری علیه برخی کشورها و برای دستیابی به اهداف خود استفاده می‌کرد.

عبد الناصر در ادامه افزود: پس از انقلاب وزارت‌خارجه مصر در صدد تدوین طرحی است که به موجب آن مصر با تمام کشورها از جمله ایران رابطه داشته باشد.

از سوی دیگر محمد کامل، از حزب الوفد تاکید کرد که روابط مصر و ایران هیچ‌گاه نباید از رابطه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با ایران تاثیر بپذیرد، چون آنچه برای این کشورها مهم است، حفظ رابطه خود با آمریکاست و در یک کلام اینکه ما باید روابط خود با ایران را بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول