اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست:

قانون مجازات سلاح و مهمات نگران‌ کننده است

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور اجرای قانون مجازات سلاح و مهمات را برای محیط طبیعی نگران ‌کننده اعلام کرد.

قانون مجازات سلاح و مهمات نگران‌ کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمیدرضا خیلدار ظهر امروز در همایش ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت محیط زیست طبیعی با اشاره به اجرای قانون سلاح و مهمات، اجرای این قانون را برای محیط زیست نگران‌ کننده دانست و گفت: با این قانون قاچاقچیان به راحتی از مرز‌ها سلاح وارد می‌کنند و مجوز آن را نیز دریافت می‌کنند، با زیاد شدن سلاح در جامعه و ممانعت سازمان حفاظت محیط زیست از صدور پروانه صید، شکار غیر مجاز افزایش می‌یابد.

وی از ارائه پیشنهاد 20 برابر شدن جرایم شکار و صید خبر داد و تصریح کرد: برای پیشگیری از جرایم شکار و صید و ایجاد بازدارندگی در این زمینه این پیشنهاد مطرح شده که امید است در شورای‌عالی حفاظت محیط زیست به تصویب برسد.

خیلدار تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده سهمیه سلاح و مهمات به اندازه نیازمندی 10 سال، در آینده نزدیک به یگان حفاظت اختصاص می‌یابد.

وی هم‌چنین نیروهای یگان حفاظت محیط زیست را یک هفتم استاندارد جهانی عنوان کرد و گفت: حدود 17 میلیون هکتار از عرصه‌ها تحت حفاظت محیط زیست است که برای کنترل و نظارت بر آنها کمبودهای زیادی وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات محیط‌بانان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده ساختار سازمانی یگان حفاظت محیط زیست به زودی تا پنج برابر افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: درخواست 5 هزار سرباز نیز برای کمک به یگان‌های حفاظت محیط زیست ارائه شده است که احتمالاً با بخشی از آن موافقت می‌شود.

خیلدار با بیان اینکه محیط‌بانان از حداقل امکانات برخوردار بودند، تأکید کرد: آموزش و بهبود وضعیت بیمه عمر حوادث محیط‌‌بانان نیز در دستور کار است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول