اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه خبر داد

چتر تأمین اجتماعی بر سر 200 هزار کرمانشاهی

خبرگزاری فارس: مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: 200 هزار و 770 نفر زیر پوشش تأمین اجتماعی استان هستند و از ابتدای سال آمار‌، رشد 11 درصدی مستمری‌بگیران را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

چتر تأمین اجتماعی بر سر 200 هزار کرمانشاهی

حمیدرضا پاکدامن در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ‌ماه 200 هزار و 770 نفر بیمه شده اصلی زیر پوشش تأمین اجتماعی استان کرمانشاه قرار گرفته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته هشت درصد رشد را نشان می‌دهد‌.

وی متذکر شد که 60 درصد از جمعیت شهری در استان از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به رشد 11 درصدی تعداد مستمری‌بگیران در 11 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ادامه داد: آمار نشان می‌دهد تا پایان دی‌ماه سال 90، 26 هزار و 209 نفر مستمر‌ی‌بگیر زیر پوشش تأمین اجتماعی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد را نشان می‌دهد‌.

وی 14 هزار و هشت نفر بازنشسته‌، 10 هزار و 165 نفر بازمانده و 2 هزار و 36 نفر از کار‌افتاده را تعداد مستمر‌ی‌بگیران از جمعیت 26 هزار و 209 نفر اعلام کرد.

 مدیر کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه اضافه کرد: برای خدمات‌رسانی مطلوب به مخاطبین زیر پوشش تأمین اجتماعی استان از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه؛ در بخش تعهدات کوتاه مدت مبلغ 30 میلیارد و 935 میلیون ریال و در بخش تعهدات بلند مدت که شامل انواع مستمری‌ها است مبلغ هزار و 159 میلیارد و 939 میلیون ریال هزینه کرده است.

وی با بیان برنامه تأمین اجتماعی استان در حمایت از کارگران زحمتکش استان‌، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی در راستای برنامه‌های دولت خدمتگزار در سال‌های اخیر نسبت به بیمه کردن اقشار مختلف جامعه در قالب گرو‌های جدید بیمه‌ای اقدام کرده است که یکی از این گرو‌ها شامل کارگران ساختمانی است.

وی با اشاره به حق بیمه کارگران ساختمانی خاطر ‌نشان کرد: با معافیت 20 درصد از حق بیمه از محل کمک دولت هفت درصد توسط شخص بیمه‌شده تحت پوشش تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

 پاکدامن یادآور شد: همچنین تا پایان دی ماه 90 تعداد 5 هزارو 678 نفر از کارگران ساختمانی سطح استان کرمانشاه مشمول این بیمه قرار گرفته‌اند و از خدمات سازمان بهره‌مند شده‌اند.

وی متذکر شد که کارگران ساختمانی زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی باید کارت مهارت معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای را دارا باشند.

 وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی طی سال‌های اخیر با هدف اصلاح فرآیند خدمات‌، کاهش بار مراجعات بیمه‌شدگان به واحدهای اجرایی‌، تسهیل امور ارتقاء سطح بهره‌وری و کارایی‌، همسویی با اهداف برنامه تحقق دولت الکترونیک و کاهش هزینه‌های اداری و پرسنلی بخشی از خدمات خود را به صورت الکترونیک و غیر‌حضوری به مخاطبین تحت پوشش ارائه کرده است.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه بخشی از خدمات الکترونیک و غیر‌حضوری سازمان را از جمله واریز هزینه تعهدات کوتاه‌مدت به حساب بانکی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، رؤیت سوابق بیمه‌شدگان‌، سامانه فیش حقوقی مستمر‌ی‌بگیران‌، پذیرش نسخه داروخانه‌ها و... اعلام کرد.

وی در پایان گفت‌: خدمات دیگر از قبیل پرداخت اینترنتی حق بیمه کار‌فرمایان نیز در دستور کار است که هم اکنون در شعب استان تهران به صورت آزمایشی در حال اجرا است که تا پایان سال‌جاری در همه شعب تابع اجرا می‌شود.

انتهای پیام/س10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول