اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از بین 7600 اثر شعر و داستان کوتاه

33 اثر جایزه ادبی تبریز را دریافت کردند

خبرگزاری فارس: از 7 هزار و 600 اثر با مضامین شعر و داستان کوتاه ارسالی از سراسر کشور 33 نفر موفق به دریافت جایزه ادبی تبریز شدند.

33 اثر جایزه ادبی تبریز را دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز صبح امروز در آیین اختتامیه نخستین جایزه ادبی تبریز گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی باعث ایجاد رونق در بین داستان‌نویسان و شاعران جوان کشور می‌شود.

سید رضا علوی افزود: این رخداد ادبی با آنکه نخستین دور برگزاری خود را تجربه می‌کرد، شاهد آثار ممتاز و فاخری از هنرمندان و نویسندگان سراسر کشور بود که این، مایه مباهات و افتخار ستاد برگزاری جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: جایزه ادبی تبریز، پذیرای آثار متعدد از نویسندگان و شاعرانی بود که به جریان‌های نو و اصیل شعر و داستان امروز ایران مسلط بودند و این‌گونه توانستند به تجربه‌ای ماندگار در فرهنگ و هنر این شهر تبدیل شوند.

علوی یادآور شد: در حدود 7 هزار و 600 اثر با مضامین مختلف در دو بخش شعر و داستان کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در این میان شاعران با 4 هزار و 200 اثر ارسالی و نویسندگان با 3 هزار و 400 اثر، در این رخداد فرهنگی مشارکت کردند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز اضافه کرد: داوری چند مرحله‌ای آثار راه یافته به این جشنواره، یکی از دشوارترین و پرکارترین داوری‌ها در میان دیگر جشنواره‌ها بود و هیئت‌های داوری در هر مرحله مدت‌ها بر سر تک تک آثار راه یافته به مرحله بعدی، بحث می‌کردند.

در ادامه این مراسم از نفرات برگزیده و برتر هر رشته تقدیر شد.

در بخش شعر هیئت داوران هیچ اثری را حائز کسب رتبه نخست ندانست و بلال کمالی با شعر "تبریز 10" از تبریز مقام دوم و مهدی زارعی با شعر "آدمک" از تهران مقام سوم را کسب کردند و تندیس قلم زرین، دیپلم افتخار جشنواره و جایزه نقدی را دریافت کردند.

همچنین اکبر شفیعی با شعر "تبریزیم" از تبریز، علی پرویزی با شعر "قارداش مزاری" از اردبیل، زهرا محمودی از تهران، جبار حاجی کوه‌کمر با شعر "کوچه باغ" از تبریز، حسن روشان از بجنورد، میرحسینقلی ریاحی با شهر "آی ائللر" از مرند و مرتضی سلمانی با شعر "آخیر چرشنبه" از تبریز به ترتیب مقام‌های چهارم تا دهم بخش شعر نخستین جایزه ادبی تبریز را به خود اختصاص دادند.

در بخش داستان نیز هیئت داوران مهدی نورمحمدزاده با داستان "مجنون جزیره" از تبریز، مرتضی طاهری با داستان "پنیر با گردو می‌چسبه تاکسی با..." از تهران، زهره میرعیسی‌خانی با داستان "باغ انار" از زنجان را به ترتیب به‌عنوان نفرات اول تا سوم معرفی کردند و تندیس قلم زرین، دیپلم افتخار جشنواره و جایزه نقدی را دریافت کردند.

در بخش داستان نیز فاطمه زنده بودی با "چشم‌های روی رف" از بوشهر، داود قنبری با "لاشخورها" از تهران، سارا نقی بیرانوند با "بستگی دارد در چه حالی بمیرم" از لرستان، مهدی بوستانی با "زخم" از تهران، زهره مسکنی با "کاش اینجا بودی ارسلان" از تهران، مجید شمسی‌پور با "دایره‌های موازی روی آب" از کرمان و فاطمه صفری بختیاری با "نگفتنی‌ها" از تهران به عنوان نفرات چهارم تا دهم معرفی شدند.

در بخش ویژه این جشنواره نیز نسیم نوشین، مریم شادی اشتلق، مریم بشارتی کیا، فائزه زارعی، الهه شکاری، مریم حسنی افشرد، علی نظری بستان‌آباد، الهام نوریان، لیلا حسین نیا، غلامعلی آذری، لعیا شیرپور، هانی هنجاری و فاطمه کیانی همگی از تبریز منتخبان این بخش بودند.

خردسال‌ترین شرکت‌کننده نخستین جایزه ادبی تبریز هفت ساله و مسن‌ترین شرکت‌کننده 77 ساله بود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول