اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

دولت به مردم 500 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن پرداخت می‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی از پرداخت 500 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مردم از سوی دولت خبر داد.

دولت به مردم 500 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن پرداخت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز علی نیکزاد امشب در جلسه شورای مسکن استان آذربایجان ‌شرقی از پرداخت 500 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مردم از سوی دولت خبر داد و با بیان اینکه 250 هزار میلیارد ریال از این میزان تاکنون دولت به مردم پرداخت کرده است، اظهار کرد: باقیمانده آن نیز در حال پرداخت به متقاضیان است که بیشتر آنها تسهیلات قرض‌الحسنه است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال 89 تنها 18.5 میلیون واحد مسکونی در کشور وجود داشت، افزود: این در حالی است که تنها طی دو سال گذشته کار ساخت 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است و امروز با حمایت‌های دولت و پشتیبانی رئیس جمهور تعداد زیادی از واحدها به بهره‌برداری رسیده و 17 استان کشور نیز با هزاران واحد مسکونی تکمیل شده در نوبت افتتاح‌های طرح مسکن مهر هستند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام واحدهای مسکن مهر کشور تا پایان سال 91 با احداث مساجد و مدارس لازم در این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

نیکزاد همچنین از تخصیص 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن برای 143 هزار واحد مسکونی در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این وزارتخانه در حال حاضر یک ‌هزار و 100 میلیارد ریال پروژه در دست  احداث دارد که می‌توان اذعان و پیش‌بینی کرد که این پروژه‌ها ان‌شاءالله تا پایان دولت احمدی‌نژاد به مرز افتتاح برسد. 

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه مسکن مهر و روستایی در استان به مراحل خوبی رسیده است، گفت: این پروژه‌ها هم‌اکنون روند رو به رشدی را در پیش گرفته که با شتاب رو به جلو حرکت می‌کند.

احمد علیرضا بیگی در ادامه مهم‌ترین منطقه مسکن مهر در استان را شهر جدید سهند عنوان کرد و افزود: در حال حاضر یکی از خواست‌های مهم مردم در این منطقه راه‌اندازی بزرگراه تبریز ـ سهند به منظور تردد آسان است که البته درصدد هستیم تا این مطالبه به‌حق به انجام برسد.

در این جلسه مصوبات سفر قبلی وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی پیگیری و دستورات لازم برای حل مشکلات آنها صادر شد.

پرداخت کامل سهمیه 90 تسهیلات مسکن تا خرداد سال 91، اتمام بیمارستان ورزقان و مرند تا اردیبهشت 91، آغاز عملیات اجرایی بزرگراه تبریز ـ بازرگان تا دو هفته آینده، تکمیل پروژه میدان شهید بهشتی تبریز تا نیمه اول سال آینده و تامین اعتبار پروژه صاحب‌الامر تبریز برای افتتاح آن تا پایان سال 91، آغاز عملیات اجرایی مجتمع ورزشی شهر جدید سهند با تامین زمین رایگان و تفویض اختیار واگذاری زمین به شهرک‌های صنعتی در ناحیه صنعتی آخولا به استاندار آذربایجان شرقی از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول