اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

قبیله‌ای رای دادن نشانه نشناختن جایگاه مجلس است

خبرگزاری فارس: تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: افرادی که متوجه اهمیت انتخابات نیستند و بر اساس روابط قومی و قبیله‌ای رای می‌دهند جایگاه نمایندگان و مجلس شورای اسلامی را نشناخته‌اند.

قبیله‌ای رای دادن نشانه نشناختن جایگاه مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار خواهران فعال در عرصه‌های فرهنگی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخاب نمایندگان به نوعی امتحان است و باید از قضاوت‌ها و برداشت‌های یک جانبه پرهیز شود.

وی با بیان اینکه برای شناخت و تایید نامزدهای انتخاباتی ضوابطی وجود دارد و شورای نگهبان افراد ذی‌صلاح را تایید می‌کند خاطر نشان کرد: برای رای دادن علاوه بر تایید افراد واجد شرایط باید بینش دقیق‌تر و تحقیق بیشتری داشت.

سعیدی بیان کرد: افرادی که متوجه اهمیت انتخابات نیستند و بر اساس روابط قومی و قبیله‌ای رای می‌دهند جایگاه نمایندگان و مجلس شورای اسلامی را نشناخته‌اند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه یک چهارم قانون اساسی در گرو تصمیم‌گیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی است عنوان کرد: با نگاهی به وظایف قوه مقننه می‌توان دریافت این قوه نقش هدایت قوای دیگر را نیز بر عهده دارد.

وی ابراز داشت: حرف نمایندگان حرف ملت است و باید افرادی انتخاب شوند که بر روی مواضع حق ایستادگی کرده و از اصول تعدی نکنند.

سعیدی با بیان اینکه اساس و پایه حکومت جمهوری اسلامی ولایت است افزود: مهم‌ترین دلیل دشمنی و توطئه‌های دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ولایت‌مداری مردم و ولایی بودن حکومت است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین علت شکست دشمن در تهدید‌ها و توطئه‌های گوناگون نیز عدم شناخت مسئله ولایت است.

امام جمعه قم گفت: امروز شاهد رسوایی حکومت‌ها و کشورهایی مانند عربستان هستیم که مدعی ولایت هستند و دست در دست اسرائیل و آمریکا دارند.

وی ابراز داشت: استفاده از ابزار‌های مختلف از جمله عدم رعایت حقوق بشر برای تخریب و ضربه زدن به چهره نظام اسلامی ایران بهانه است و مهم‌ترین مشکل جهان استکبار با کشور اسلامی ایران ولایت است.

سعیدی در پایان یادآور شد: امیدواریم با استمداد از حضرت صاحب‌الامر(عج)، توجه و اهتمام به بیانات مقام معظم رهبری، تشخیص و دقت لازم و حضور پرشور و باشکوه در انتخابات مجلس شورای اسلامی در این امتحان الهی سربلند شویم.   

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول