اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش وپرورش زابل:

تحصیل 2 هزار دانش‌آموز سیستانی در آزمون رغبت سنجش تحصیلی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش زابل گفت: 2 هزار و 550 نفر از دانش‌آموزان مقطعه اول متوسطه در آزمون رغبت سنجش استعداد تحصیلی شرکت کردند.

تحصیل 2 هزار دانش‌آموز سیستانی در آزمون رغبت سنجش تحصیلی

حسن معزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: هدف از برگزاری این آزمون تشخیص استعداد تحصیلی، تعیین بهره‌هوشی و ترسیم نیمرخ روانی با هدف کمک به طرح ریزی تحصیلی و شغلی دانش آموزان دبیرستانی است.

وی افزود: به منظور  تشخیص استعداد تحصیلی، تعیین بهره‌هوشی و ترسیم نیمرخ روانی با هدف کمک به طرح ریزی تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان  دبیرستانی این آزمون برگزار شد.

معزی ادامه داد: در این آزمون تعداد 2 هزار و 550  نفر از دانش آموزان پایه اول متوسطه شرکت دارند و دانش آموزان در این آزمون‌ها به 215 سئوال در مدت 135 دقیقه و در موضوعات معانی واژه‌ها، استدلال کلامی،کفایت اطلاعات، مبانی ریاضی، استدلال عددی، استدلال انتزاعی، استنباط منطقی، تجسم فضایی، چرخش شکل، ترکیب قطعات و استدلال مکانیکی پاسخ می‌دهند. 

مدیرآموزش و پرورش زابل تعیین ویژگی‌های شخصیتی دانش‌آموزان در زمینه ی روانی، رفتاری و شغلی و تعیین استانداردهای روانی لازم برای فضای کاری و شغلی درآینده از دیگر اهداف برگزاری این آزمون است.

وی خاطر نشان کرد: پس از نمره‌گذاری و ترسیم نیمرخ روانی توسط کارشناسی مشاوره مناطق اطلاعات برای ثبت در پرونده مشاوره‌ای و انتخاب رشته تحصیلی در اختیار مشاوران مدارس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول