اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان رضوی

تولید نشاء خربزه به سیستم نرسینگ آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از آغاز تولید نشاء خربزه از 10 روز پیش در شرکت سهامی زراعی نیل آباد این استان خبر داد.

تولید نشاء خربزه به سیستم نرسینگ آغاز شد

محمد صبور بیلندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این نشاء‌ها پس از کسب شرایط لازم به زمین اصلی منتقل می‌شوند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه کشت نشایی به روش نرسینگ از سال 87 در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی پایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: این امر در طول سه سال اخیر توسط بخش خصوصی به صورت صنعتی در آمده است.

وی توضیح داد: امسال به این روش کشت خربزه در شهرستان‌های تربت‌جام،تایباد، صالح‌آباد و مشهد در سطح یک هزار و 500 هکتار انجام می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: در سال زراعی گذشته 700 هکتار از مزارع خربزه استان به زیر کشت نشایی رفته بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هم رسی در این نوع کشت محصول سبب کاهش هزینه‌های برداشت می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی دیگر مزیت این کاشت را استفاده از فرصت بازار نوبرانه محصول دانست و متذکر شد: هم اکنون این کشت توسط بخش خصوصی انجام میگیرد و این سازمان تلاش‌هایی را برای ترویج این نوع کشت در بین دیگر کشاورزان انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برنامه‌های جامعی را برای افزایش بهره‌وری در محصولات کشاورزی این استان دارد.

صبور بیلندی یادآور شد: در همین راستا کشت نشایی از جمله مهم‌ترین این اقدامات در طول سال‌های اخیر در این استان به حساب می‌آید.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول