اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در گفتگو با فارس:

اختصاص 8/1 میلیارد تومان برای فعالیت‌های فرهنگی استان‌ها

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک‌میلیارد و800 میلیون تومان برای فعالیت‌های فرهنگی به استان‌های سراسر کشور اختصاص یافته است.

اختصاص 8/1 میلیارد تومان برای فعالیت‌های فرهنگی استان‌ها

بهمن دری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: هر چقدر در حوزه فرهنگی کار شود باز هم کم است و با وجود خلأهای فرهنگی باید به مقوله فرهنگ توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: علاوه بر بودجه‌های که از مرکز در اختیار استان‌ها به منظور ارتقای شاخص‌های فرهنگی قرار می‌گیرد، از بودجه معاونت فرهنگی مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای همه  فعالیت‌های فرهنگی استان‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: اهدای کتاب، تازه‌های کتاب به صورت نمایشگاه در حوزه ادبیات داستانی و خرید کتاب‌های مولفان استان از جمله فعالیت‌های معاونت فرهنگی است.

دری ادامه داد: در حوزه خرید کتاب‌های مؤلفان استان بودجه‌ای اختصاص پیدا کرده که در راستای حمایت از کتاب جدید کار نشر آن  را در استان‌ها معاونت برعهده می‌گیرد و نیز نشر جدید برای تجهیز کتابخانه‌های سراسر کشور در اختیار کتابخانه‌ها گذاشته می‌شود

وی یادآور شد: ناشران و مولفان استان این امید را دارند که کتابشان به اقصی نقاط کشور عرضه می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  بیان کرد: نمایشگاه کتاب بستر خوبی برای تقویت ارکان نشر، مولفان، ناشران، علاقمندان به خواندن کتاب، پخش کنندگان و مخاطبان است تا از این فرصت استفاده کنند.

دری گفت:  نمایشگاه کتاب بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی این استان محسوب می‌شود.

وی افزود: در چهاردهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان تازه‌های کتاب و حضور ناشران نسبت به دیگر نمایشگاه‌ها در این استان یک سر و گردن بالاتر است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول