اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

عضو حزب آزادی و عدالت مصر در گفت‌وگو با فارس:

اسلام‌گراها سرنوشت مصر را رقم می‌زنند / شورای نظامی در برخورد با بقایای رژیم مبارک جدی نیست

خبرگزاری فارس: "محمود فرحات" از فعالان عرصه سیاسی مصر تأکید کرد جریان‌های اسلام‌گرا چون برگزیده مردم هستند سرنوشت مردم را در انتخابات دموکراتیک ریاست جمهوری نیز رقم می‌‌زنند.

اسلام‌گراها سرنوشت مصر را رقم می‌زنند / شورای نظامی در برخورد با بقایای رژیم مبارک جدی نیست

"محمود فرحات" عضو حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جنبش اخوان المسلمین مصر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره تاکید کرد جریان‌های اسلام‌گرا چون برگزیده مردم هستند  در تعیین سرنوشت ملت نقش دارند.

وی با وجود تاکید بر فاجعه‌بار بودن اقدامات شورای نظامی در مصر گفت اخوان المسلمین برای انتقال ایمن قدرت در ژوئیه آینده تلاش می‌کند.

عضو حزب آزادی و عدالت مصر  گفت: شورای نظامی با وجود عیب‌های زیادی که دارد اما حق انتخاب رئیس جمهور برای همگان در نهایت دموکراسی و بی‌طرفی فراهم است.

 

            *******متن کامل این مصاحبه به شرح ذیل است*******

فارس: شورای نظامی و اخوان المسلمین توافق کرده‌اند که یک نفر را به عنوان نامزد مورد توافق برای ریاست جمهوری معرفی کنند نظر شما در این باره چیست آن را تایید می‌کنید؟

محمود فرحات: هیچ توافقی بین شورای نظامی و اخوان المسلمین وجود ندارد و اگر توافقی باشد من قطعا از آن استقبال می‌کنم اما معتقدم دستیابی به توافق کلامی بیش نیست.

 

فارس: چرا شورای نظامی و اخوان المسلمین اجازه نمی‌دهد انتخابات مصر به صورتی کاملا دموکراتیک برگزار شود چرا احزاب و جریان‌هایی مشخص در مصر سرنوشت ملت را تعیین می‌کنند؟

محمود فرحات: بخش اول سوال غیرمنطقی است اما درباره بخش دوم انتخابات به صورت دموکراتیک برگزار می‌شود و جریان‌هایی سرنوشت ملت را تعیین می‌کنند چون مردم این جریان‌ها را برگزیده‌اند منظورم جریان اسلام‌گرا است.

 

فارس: بسیاری می‌گویند توافق بین شورای نظامی و اخوان المسلمین به معنای حذف اراده مردمی و نقش انقلابیون از صحنه مصر است نظر شما در این باره چیست راه حل کدام است؟

محمود فرحات: بسیاری معتقدند تصمیم‌گیری‌ها از کانال اخوان المسلمین و شورای نظامی خارح می‌شود این امر تقریباً درست است اما هیچ کس نمی‌پذیرد که دوستی بین شورای نظامی و اخوان المسلمین علیه ارواح شهدا است، اصل و اساس اخوان المسلمین عدم حمله به شورای نظامی است چون این شورا را معتبر می‌شناسند با وجود اینکه فاجعه به بار آورده است و همراهی اخوان المسلمین با شورای نظامی نشان دهنده عشق اخوان به شورای نظامی نیست بلکه تلاش برای انتقال ایمن قدرت در ژوئن آینده است و فراموش نشود که اخوان المسلمین نیز در انقلاب ژانویه خون‌ها داده‌اند.

 

فارس: از نظر شما چرا شورای نظامی در امور داخلی دخالت زیاد دارد چرا شورای نظامی حق انتخاب را از ملت مصر سلب کرد؟

محمود فرحات: دخالت شورای نظامی در امور داخلی طبیعی است چون از دیدگاه آنها محافظ جبهه داخلی است چون تاکنون حاکم کشور است و من شخصا می‌دانم که دخالت‌های شورای نظامی خیلی زیاد منفی بوده است و همین بس که شورای نظامی در برخورد با بقایای رژیم مبارک که همچنان در نهادهای اجرایی کار می‌کنند جدی نیست .

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول